خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرعلی اکبری:

تاسی به شهدا برای عبرت آموزی و الگوپذیری از مرام و مسلک شهدا است

میر علی اکبری گفت: انجام واجبات و ترک محرمات بیشتر جز مسائل شخصی است، ولی خدمت به مردم جز مسائل عمومی است و مسئولین باید امروزه خدمت به مردم را سرلوحه امورات خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۷۵
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، حجت الاسلام میرعلی اکبری در مراسم سوم خرداد ،سالروز فتح خرمشهر در محل بوستان شهدای گمنام طبس گفت: آموزه های فتح خرمشهر امروز باید چراغ راه همگان باشد و تاسی به شهدا برای عبرت آموزی و الگوپذیری از مرام و مسلک شهدا است.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرات معنوی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مردم باید با هفت گام اساسی معرفت، هجرت، ریاضت و مجاهدت، همت عالی، سرعت، سبقت و وصال و شهادت آشنا شوند.

راوی سیره شهدای قم ادامه داد: معرفت نخستین گام اساسی در راه خدمت به شهداست که خود بر چهار قسم خدا، دین، اهل بیت و نائب امام زمان است یعنی یک خادم باید ابتدا خداوند متعال، سپس دین، پس از آن اهل بیت و در آخر نائب امام زمان خویش را بشناسد تا بتواند به بهترین وجه به شهدا و زائران آنها خدمت کند همانگونه که این طی طریق را رزمندگان انجام دادند تا به مرحله وصال و شهادت دست یافتند.

حجت الاسلام میرعلی اکبری در تبیین دومین گام یعنی هجرت گفت: یکی از گام های اساسی برای دستیابی به وصال هجرت از مادیات و خود بیگانه با معنویات است و تا این مرحله طی نشود و انسان از عصیان الهی به اطاعت الهی تغییر مسیر ندهد هرگز نمی تواند گام های دیگر را آنگونه که مثمر ثمر باشد، بردارد.

وی ریاضت و مجاهدت را به عنوان سومین گام در مسیر وصال الهی منوط به گذشتن از جسم و جان، مال و آبرو دانست و افزود: باید همچون حضرت زهرا(س) که جان و مال و آبروی خود را برای زنده نگه داشتن اسلام ایثار کرد؛ ما نیز به عنوان رهروان آن ائمه همام چنین هم و غمی داشته باشیم.

راوی سیره شهدا قم در پایان گفت: همت عالی، سرعت گرفتن در بندگی خدا با ایمان و عمل صالح، سبقت در انجام کار خیر از لوازم مورد نیاز در مسیر رسیدن به شهادت و قرب الهی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار