خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: آزادسازی خرمشهر معجزه ای الهی بود که روحیه شهامت و انسجام پیروزی در جنگ تحمیلی را در بین مردم تقویت کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۶۱۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی به مناسبت سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر در بجنورد اظهار داشت: عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر از تصرف دشمن شد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر با روحیه وحدت و ایمان به خدا انجام شد، تصریح کرد: ملتی که با این رویه در مسیر الهی حرکت کند، خداوند هم این مردم را در تمامی صحنه ها حفاظت و کمک می کند.

امام جمعه بجنورد افزود: توکل و امید به خدا در فتح خرمشهر به خوبی در بین رزمندگان مشهود بود و مسوولان با آحاد مختلف مردم و نیروهای انتطامی و امنیتی در کنار همدیگر قرار گرفتند و توجهی به قدرت های دیگر نداشتند و وحشت به دل راه ندادند.

وی عنوان کرد: رزمندگان در عملیات بیت المقدس با قلب های مخلص به صحنه آمدند تا نظام را پاسداری و از خاک، دین و ناموس نظام دفاع کردند و خداوند نیز پیروزی را نصیب کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس قواعد ظاهری نباید در عملیات بیت المقدس پیروز می شدیم و راه های سیم خاردار، میدان های مین، خاکریز و خندق های پر از آب به همراه تجهیزات نظامی غربی ها، فتح خرمشهر را امری محال کرده بود که این معجزه رخ داد.

وی ادامه داد: زمانی که برای یاری دین خدا پا در میدان گذاشته و در راه اسلام تلاش شود، نیمه خالی و ضعف توسط خداوند پُر می شود که عملیات پیروزمندانه بیت المقدس گواه این مطلب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: معجزه آزادی خرمشهر کار مردم را سنگین می کند و باید در تمامی میادین حضوری فعال داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد: معجزه آزادسازی خرمشهر روحیه شهامت را در مردم تقویت کرد

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) در خراسان شمالی در ادامه این صبحگاه افزود: نیروهای خدوم، خدمتگذار و دلسوز انقلاب همواره در صحنه حضور دارند و همه خرمشهرها را آزاد خواهند کرد.

سردار اسماعیل فرجی افزود: امروز دشمنان به دنبال از بین بردن هویت نسل جوانان هستند و در مسیر انقلاب اسلامی سنگلاخ ایجاد کرده اند، ولی کشتی انقلاب با اتکا به خداوند و اطاعت از رهبری مسیر پیروزی را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ملت جمهوری اسلامی با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، حضور مردم و تولید قدرت توسط نیروهای مسلح همواره بر دشمنان غلبه کرده و پیروزمندانه راه شهدا را ادامه خواهد داد.

عملیات بیت‌المقدس یا 'الی بیت المقدس' ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز و سه هفته به طول انجامید و طی آن شهر خرمشهر از متجاوزان بعثی عراق پس گرفته شد.

این روز در تقویم ایران به عنوان روز ایثار، مقاومت و پیروزی ثبت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها