در مراسم صبحگاه مشترک شهرستان پاکدشت صورت گرفت.

دشمنان ما تهاجم خود را از جغرافیای سرزمینی به جغرافیای قلب و ذهن مردم تغییر داده است

کد خبر: ۹۴۳۴۸۰۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج ، به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و با حضور خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ، جانبازان و مسئولین شهرستان در سپاه حضرت ثامن الحجج ع پاکدشت برگزار شد.

در این مراسم سردارقربان محمد ولی زاده جانشین سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالروز فتح خرمشهر خاطر نشان کرد : مهمترین توطئه دشمن در مقابله با انقلاب نوپای مردم ایران، تحمیل جنگ با پشتیبانی تمام عیار از صدام و رژیم بعث بود، جنگی که آن چنان از پیروزی در آن اطمینان داشتند که صدام وعده دادن مصاحبه پس از یک هفته در تهران را داده بود ولی وقتی به دیواره‌های خرمشهر رسیدند، با مقاومت جانانه ۳۴ روزه مردم آن هم با دستان خالی مواجه شدند.

ولی زاده تصریح کرد: تا پیش از فتح خرمشهر ،رزمندگان اسلام با سه عملیات حصر آبادان، آزادی بستان و فتح‌المبین، موفق شده بودند که سه هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور را آزاد کرده و ۲۰ هزار اسیر از دشمن بگیرند که این امر موجب افزایش روحیه رزمندگان اسلام و حضور آحاد مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و خودباوری را در رزمندگان افزایش داد.


وی گفت: شاید در ظاهر توان تسلیحانی و نظامی رزمندگان اسلام به مراتب کمتر از دشمنان بود ولی با کنار هم قرار گرفتن سه عنصر رهبری، ایمان به خدا و حضور مردم حماسه‌ای شکل گرفت که در محاسبات ظاهری، مردم ایران نباید به عملیات آزادسازی خرمشهر ورود می‌کردند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا ع استان تهران گفت : این که امام راحل در اولین لحظات آزادسازی خرمشهر فرمودند که خرمشهر را خدا آغاز کرد بیان همان موضوعی است که این اراده و خواست خداوند متعال است که در رزمندگان تجلی پیدا کرده و پیروزی را نصیب ایران اسلامی می‌کند.

سردار ولی زاده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که کشور در مواجهه با دشمن با خرمشهرهای دیگری نیز روبرو است اظهار داشت: امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل غاصب و مرتجعینی که با علم، صنعت، تکنولوژی و سلاح‌های نظامی خود در طول دوران هشت سال دفاع مقدس از صدام حمایت می‌کردند، بار دیگر به مقابله با ایران اسلامی آمده و تلاش دارند تا با صف‌آرایی جدید، مقاومت مردم ایران اسلامی را در هم شکنند ولی قطعا این تهاجم نیز با بصیرت و شناخت مردم ایران با شکست همراه می‌شود.

ولی‌زاده با اشاره به این که دشمنان در مقابله با ایران اسلامی، جوانان و امید مردم را هدف قرار داده‌اند افزود: دشمنان نظام امروز تلاش دارند تا در مقابله با ایران اسلامی، قلوب و اذهان جوانان و مردم را هدف قرار داده و با کوچک شمردن دستاوردهای نظام و بزرگ کردن معایب اندک کشور، مردم و جوانان را از آینده نظام مأیوس کنند.

وی تاکید کرد: دشمن اگر به دنبال شناخت جوانان ایران است باید به نابودی داعش توسط کسانی که حتی انقلاب، امام راحل و دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده بودند بپردازد، جوانانی که با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و حضور در مراسمات مذهبی و دینی نظیر اعتکاف و راهپیمایی عظیم اربعین، اوج ارادت خود را به اسلام و نظام مقدس جهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.


در پایان این مراسم با اهدای لوح از خانواده محترم شهدا،ایثارگران و جانبازان تقدیر شد.

ارسال نظرات