تبیین دقیق حقایق و روایت مستمر واقعیت‌ها منطبق بر زمان و مکان، می تواند تاریخ هشت سال دفاع مقدس را باورپذیر کند. معرفت افزایی مستمر و پاسخ آگاهانه به ابهامات، راهبرد اصلی مقابله با جریان تحریف و راهزنان تاریخی است.
کد خبر: ۹۴۳۴۸۰۸
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در سالن اجتماعات شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، به موضوع  تحریف دفاع مقدس پرداخت.

وی  گفت: دفاع مقدس ۸ ساله با عنایت خداوند و رهبری حکیمانه و شجاعانه امام راحل (ره) و شجاعت و ایثار آحاد ملت ایران، یک ماهیت تکلیف دینی و عاشورایی یافت و با حضور و خلق ابتکارات عقلایی و علمی به پیروزی منجر شد.

دانشجو افزود: مقام معظم رهبری با آن شخصیت عالمانه و صادقانه، خطر تحریف دفاع مقدس و وارونه نشان دادن پیروزی ایران را، خطری جدی قلمداد کردند. تحقیر ایرانی، بدبین سازی نسل کنونی به انقلاب، بدبین سازی به نظام دینی و ولایت فقیه، جلوگیری از نفوذ ایده ها و روش های فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اعتبار زدایی از توان دفاعی کشور، بی اعتبار کردن فرماندهان جنگ، ایجاد بدبینی به دوران دفاع مقدس، سرپوش گذاشتن بر رهبری بی نظیر امام راحل و مقام معظم رهبری و... برخی از اهداف جریان تحریف است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: کسانی که به دنبال تحریف هستند، سوالات و شبهاتی را مطرح می کنند و این سوالات و شبهات را در اذهان مخاطبان، جا می اندازند. سپس برای این سوالات و شبهات پاسخ هایی ارائه می کنند و از این طریق تحریف، اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: در مقابل این جریان، تبیین دقیق حقایق و روایت مستمر واقعیت ها منطبق بر زمان و مکان، می تواند تاریخ هشت سال دفاع مقدس را باورپذیر کند. معرفت افزایی مستمر و پاسخ آگاهانه به ابهامات، راهبرد اصلی مقابله با جریان تحریف و راهزنان تاریخی است.


رویکرد تبلیغی_ترویجی با تمرکز بر تحریک جنبه های عاطفی، سلحشوری، ایثار، شجاعت، فداکاری و...؛ رویکرد راهبردی با توجه به ایجاد دانش و معرفت افزایی؛  رویکرد توصیفی با تمرکز بر بیان وقایع و رخدادها؛ رویکرد تجربه نگاری با تمرکز بر ارائه تجربیات فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس ؛  رویکرد تبیینی_تحلیلی با تمرکز بر تحلیل چرایی وقوع جنگ، چرایی ادامه و چرایی پایان جنگ، به عنوان اصلی ترین رویکردهای مقابله با جریان تحریف بود که رئیس دانشگاه تربیت مدرس برشمرد.

دانشجو از خلق یک مدل جدید از حضور مردم و رهبری بی نظیر در جریان دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس ما شاهد یک مدل جدید از حضور مردم در صحنه و بروز استعدادها در پیشبرد وقایع، همچنین رهبری بی بدیل و بی نظیر هستیم که عقلایی ترین و مدبرانه ترین حرکت ایران و اسلام در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب است.
وی در پایان تصریح کرد: می توان از مدل دفاع مقدس با تلفیق دانش و با رویکرد علمی_نوآوری به حل مشکلات کشور در حوزه های مختلف من جمله فرهنگی و امنیتی استفاده کرد. خانواده دانشگاهیان تربیت مدرس حضوری خالصانه و عالمانه در جبهه مقابله با تحریف دفاع مقدس خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات