مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به درجه علمی و جایگاه شهدای روحانی استان، گفت: کتابهای زیادی با موضوع شهدای روحانی گیلان منتشر شده است
کد خبر: ۹۴۳۴۸۵۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

 

 

 

به گزارش خبرگزاری سبیج، حجت‌الاسلام احسان‌الله محمدی در حاشیه نمایشگاه شهدای روحانی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان شهدای روحانی بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۱۶۲ شهید روحانی از دوران مشروطه تاکنون است.

وی با اشاره به شهدای برجسته روحانی گیلان در دوران دفاع مقدس، گفت: شهید آیت الله احسان بخش نماینده سابق ولی فقیه در استان گیلان یکی از شهدای شاخص جمهوری اسلامی است که علاوه بر مجتهد بودن کمک‌های مردمی در قالب ۱۰۰۰ کامیون شامل اقلام خوراکی و سایر لوازم را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ادامه داد: شهید روحانی شاخص در استان گیلان سردار جنگل، شهید میرزا کوچک جنگلی است.

حجت الاسلام محمدی تمثال شهدای طلبه و روحانی را از آثار ارائه شده در غرفه شهدای روحانی استان گیلان دانست و بیان کرد: نمودارهای آمار شهدای روحانی این استان که بر اساس مدارج تحصیلی حوزوی و کلاسیک این شهیدان و سال شهادت آنها تدوین شده و یکی دیگر از محصولاتی بوده که در این غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معرفی شهدای روحانی در اسنان گیلان برای جوانان، تصریح کرد: در نمایشگاه «تعهد سرخ، از حجره تا سنگر» کتاب‌های مختلفی که تاکنون در مورد شهدای روحانی استان گیلان به چاپ رسیده نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به چاپ و نشر لوح‌هایی با موضوع مجموعه مستندهای تولید شده با موضوع رشادت‌های روحانیون و طلاب شهید استان، افزود: این لوح‌ها نیز در این غرفه عرضه می‌شوند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه شهدای روحانی گیلان از درجه علمی بسیار خوبی برخوردار بودند، گفت: یک تن از شهدای روحانی استان گیلان دارای اجتهاد بوده و هشت نفر از آنان علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای سوابق علمی دانشگاهی نیز بودند.

ارسال نظرات