خبرهای داغ:
گودرزی گفت: اولین پایگاه بهداشت دهان و دندان دانش آموزی در سال ۸۳ در منطقه ۱۴ تهران راه اندازی شد و امروز دومین کلینیک سلامت دهان و دندان ویژه دانش آموزان کشور در استان قزوین افتتاح شد. 
کد خبر: ۹۴۳۴۸۶۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح ۸۴ اتاق بهداشت در مدارس استان قزوین که با حضور مسوولان استانی و کشوری در کلینیک درمانی فرهنگیان قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: آخرین آمار شاخص بهداشت دهان و دندان دانش آموزی یک ممیز ۸۴ است یعنی میانگین شاخص ما در کل کشور در دانش آموزان ۱۲ ساله که شاخص سنجش سازمان جهانی بهداشت نیز می باشد همین عدد یک ممیز ۸۴ است.

 

وی با اشاره به شاخص استاندارد بین المللی در این خصوص گفت: این شاخص بهترین استاندارد در کشورهای پیشرفته زیر عدد یک است و وضعیت کشور ما نیز باید به زیر عدد یک کاهش یابد.

 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یعنی هر دانش ۱۲ ساله به طور میانگین دو دندان نیازمند ترمیم و مشکل دار دارد.

 

گودرزی عنوان کرد: ماموریت وزارت آموزش و پرورش در این زمینه، آموزش است و ما با همکاری اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، در زمینه آموزش، پیشگیری و درمان برای بهداشت دهان و دندان دانش آموزان فعالیت می کنیم. در بحث آموزش در فضای پیام رسان شاد به آموزش های سلامت محور می پردازیم و در حوزه پیشگیری نیز طرح وارنیش فلوراید با همکاری وزارت بهداشت کلیه دانش آموزان ابتدایی طرح پوشش این طرح قرار دارند.

 

وی افزود: پیش از کرونا ۸۵ درصد دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید بودند و در زمان شیوع کرونا با توجه به محدودیت های این دوره به دلیل اینکه دانش آموزان باید به مراکز بهداشت جامع سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت مراجعه می کردند آمار مراجعه کنندگان مقداری ریزش یافت.

 

دکتر گودرزی اضافه کرد: امیدواریم امسال با توجه به کنترل و پایان شیوع کرونا، با همکاری وزارت بهداشت بتوانیم این طرح را دوباره آغاز نماییم چرا که وارنیش فلوراید تراپی تأثیر مهمی در کاهش بیماری‌های بهداشت دهان و دندان دارد.

 

گودرزی گفت: اولین پایگاه بهداشت دهان و دندان دانش آموزی در سال ۸۳ در منطقه ۱۴ تهران راه اندازی شد و امروز دومین کلینیک سلامت دهان و دندان ویژه دانش آموزان کشور در استان قزوین افتتاح شد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها