صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان قصرقند روز سه‌شنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرقند برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۰۴
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قصر قند، این صبحگاه، نیروهای مشترک سپاه و فرماندهی انتظامی، گردان بیت المقدس شهری و دسته های رزمی سطح شهرستان ضمن ادای احترام به پرچم سه رنگ و پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، یاد رزمندگان اسلام و جانفشانی آنان در فتح خرمشهر را گرامی داشتند.

فرماندار، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی و جمعی از مدیران ادارات ،خانواده‌های معظم‌ شاهد و ایثارگر، از جمله شرکت کنندگان در این آیین بودند.

سرگرد پاسدار حسین اربابی فرمانده سپاه قصرقند ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان حاضر در این مراسم بیان داشتند: سوم خرداد ماه، سالگرد فتح خرمشهر و رشادت دلیرمردان بی‌ادعا است که این روز مبارک و خاطره‌انگیز تا ابد در تاریخ و در دلها می‌ماند؛ خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ و به دست توانای مردم خداجو و مومن، با اقتدا به مولای متقیان و با رمز «علی ابن ابیطالب» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.

سرگرد پاسدار اربابی ادامه داد: عملیات بیت المقدس از جمله طولانی‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد.

وی افزود: این عملیات طی چندین مرحله انجام شده و در نهایت در سوم خرداد ماه آزادی خرمشهر را رقم زد و رهبر کبیر انقلاب در این رابطه در اوج خداباوری و اخلاص، فرمود: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است. خرمشهر شهر لاله های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد».

اربابی خاطرنشان کرد: سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهیدان گذر و تاریخ نقش بسته بر سنگرها را مرور کنیم، خواهیم دید که مجموعه شهیدان سوم خرداد ۱۳۶۰ الگویی کوچک از ملت مقاوم ایران است که چونان سپهری پر ستاره می‌درخشد.

اربابی در آخر سخنان خود افزود: شادی‌های به یاد ماندنی خودجوش و سراسری پس از آزادسازی خرمشهر نیز برگ دیگری از این حماسه ملی بود و نشان داد که مردم سراسر اقطار و بلاد ایران اعم از آن که هرگز خرمشهر را به چشم دیده باشند یا نه چگونه از شنیدن خبر این پیروزی ساعتها به دست افشانی و پایکوبی پرداختند و هزیمت دشمن اشغالگر را از خاک میهن جشن گرفتند.

در پایان این مراسم از عبدالصمد بلیده جانباز سرافراز جنگ تحمیلی تجلیل شد.

ارسال نظرات