فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه مطرح کرد:

فتح خرمشهر الگویی مناسب و اثرگذار برای تمامی نسل ها

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه گفت: فتح خرمشهر الگویی مناسب و اثرگذار برای ما و نسل‌های آینده ماست زیرا ما خرمشهرهای دیگری در راه داریم.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۱۵
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه اشرفیه،سرهنگ پاسدار حمید یحیی پور امروز در مراسم یادواره ۲۲ شهید شهرستان در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در گلزار شهدای این شهر اظهار کرد: هنوز تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران این شهرستان هستند که خاک فتح خرمشهر بر تن آنان است که همه این عزیزان یادگارانی از رشادت‌های آن دوران هستند.
وی با بیان اینکه دشمن بعد از پیروزی انقلاب با هر ابزاری اعم از ترور، نفوذ، جنگ قومی به کاربرد تا نهال انقلاب را در ابتدای شکوفایی‌اش زمین‌گیر کند، گفت: جنگ تحمیلی به سرکردگی صدام برای ساقط کردن انقلاب راه افتاد و صدامی که می‌خواست سه‌روزه به تهران برسد با مقاومت ۳۴ روزه مردم خرمشهر روبرو شد و پس از فتح آن با سدهای مستحکم که ساخت فکر می‌کرد خرمشهر را برای همیشه از ایران عزیز جدا کرده است.
فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با اشاره به فجایع دشمن پس از فتح خرمشهر بیان کرد: دشمن با ورود به خرمشهر عده زیادی از مردم وزنان و کودکان ما را قربانی کرد و با ارتشی که بعد از انقلاب هنوز شکل نگرفته بود می‌جنگید و صدام با فتح خرمشهر آن‌قدر مغرور شده بود که ادعا کردد در صورت فتح خرمشهر از سوی ایران، کلید دروازه‌های بصره را در اختیار ایران قرار می‌دهد.
یحیی پور با اشاره به دفاع جانانه ملت ایران در آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: فتح خرمشهر باعث به رهم ریختن روحیه نیروها عراقی شد به طوری که بیش از ۱۹ هزار اسیر خود را تسلیم رزمندگان ایرانی کردند واردش عراق بیش از ۱۶ هزار کشته در این عملیات داد.
وی ساماندهی اسیران جنگی در فتح خرمشهر و حفظ موقعیت آنان را از نکاتی برشمرد که خدا یاریگر رزمندگان اسلام بوده است و گفت: فتح خرمشهر الگویی مناسب و اثرگذار برای ما و نسل‌های آینده ماست زیرا ما خرمشهرهای دیگری در راه داریم.
فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با اذعان به اینکه خرمشهر با کودکان دهه ۴۰ فتح شد و آنان در زمان جنگ همان علی‌اکبرهای زمان خود بودند افزود: نوجوان و جوانان دهه ۹۰ نیز حماسه‌های دیگری را در پیش دارند به شرطی که این نسل در جنگ اقتصادی با ایمان و ایثار و توکل بر خدا بتوانند موفق شوند.

ارسال نظرات