به مناسبت سوم خرداد  دومین پارک بانوان خرم آباد واقع در گلدشت شرقی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۵۴
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ولی پور مدیر کل امور بانوان  استانداری ، در آیین بهره‌برداری دومین پارک بانوان به نام کوثر شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:   پارک بانوان کوثر  به وسعت  ۶ هزار و ۷۰۰  مترمربع با اعتباری بالغ ‌بر ۴۰  میلیارد ریال به همت شهرداری خرم اباد و شهرداری منطقه سه در گلدشت شرقی احداث‌ شد.

وی ساعت کاری این پارک را  هر روز بعد از نماز صبح  تا ساعت  ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب آماده خدمت رسانی به بانوان را عنوان کرد.

ولی پور ، اتاق کودک و مادر، پیست دوچرخه سواری،  نماز خانه، زمین‌های ورزشی تنیس ، والیبال،  سرویس بهداشتی و محوطه بازی از جمله امکانات موجود در این بوستان برشمرد. 
مدیر کل امور بانوان در استانداری گفت : خوشبختانه بنا به تجهیزات بروز  که در  این پارک وجود دارد اما امیدوارم با همت شهرداری تجهیزات بیشتری  وارد این پارک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل دادند لذا بانوان ما باید در فضای امن به ورزش بپردازند  و هدف از افتتاح پارک بانوان  ایجاد محیطی امن، مفرح و نشاط آور برای بانوان است چون بر این معتقدیم داشتن روحیه با نشاط و شاداب بانوان باعث شادی و نشاط اعضای یک خانواده است و بر آنیم که در نقاط مختلف شهرها فضای امنی برای بانوان رقم بزنیم.

در مورد امنیت پارک بانوان سوال شد و مدیر کل امور بانوان گفت: با توجه به راهزنی های که با معاونت عمرانی استانداری شده است تصمیم بر این شد  شهرداری ها   از تاریخ افتتاح پارک بانوان و آغاز به کار بانوان مجوز ساخت هیچ ساختمان دو طبقه و چند طبقه و آپارتمانی داده نشود.

مدیر کل امور بانوان استانداری با اشاره به برنامه های بانوان در کنگره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان خاطر نشان کرد: در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ کاشت ۴۸۶ نهال به تعداد شهدای زن استان لرستان  را داشتیم؛ وهمچنین کاشت ۲۳۳ نهال به نیت از شهدای زن در پارک بانوان منطقه گلدشت صورت گرفته است.
ولی پوراظهار داشت با تدبیر شهرداری خرم آباد نام پارک بانوان ایران زمین به پارک بانوان کوثر تغییر داده شد و در این راستا در تمامی شهرستان ها پارک بانوان بنام شهدای زن مزین و بنام کوثر نامگذاری شده است.

ولی پور از افتتاح دیگر پارک بانوان خبر داد و گفت: با صحبت های که با شهردار خرم آباد داشتیم انشالله بزودی افتتاح یک پارک بانوان دیگر را داشته باشیم و پارک بانوان پشت بازار  هم‌اکنون در حال تکمیل است به امید خدا به فکر چهارمین پارک بانوان خواهیم بود گفتنی است پارک بانوان در بروجرد و نور آباد به مرحله بهره برداری رسیدند ،الشتر و دورود در حال تجهیز هستند

ارسال نظرات