وجود 38 مجتهد شهید نشانگر پیشتازی روحانیت در عرصه جهاد است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: وجود 38 مجتهد شهید نشانگر پیشتازی روحانیت در عرصه جهاد و شهادت است.
کد خبر: ۹۴۳۵۱۱۶
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

به گزارش بسیج از ارومیه، حجت الاسلام میثم فیاضی ۴ خرداد در یادواره شهدای روحانی که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، ضمن قدردانی از نهادهای مختلف برای مشارکت در برپایی این یادواره، اظهار کرد: این قبیل برنامه ها فرصت مغتنمی است تا نام و یاد شهدا را گرامی بداریم، گام برداشتن در این مسیر باعث می‌شود، بتوانیم از آنها کمک بگیریم، چون شهدا طبق آیه قرآنی زنده هستند و مرگ برای شان متصور نیست.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای شهدا سفره بزرگی را برای روزی خوردن گشوده است، ادامه داد: شهدا نزد خداوند متعال جایگاه ویژه ای دارند و کسی حق ندارد به یک شهید واژه متوفی را به کار ببرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: خداوند متعال و علمای اسلام ما را از اینکه به شهید "متوفی" بگوییم، به طور جدی نهی کرده اند، که اگر چنین کاری کنیم مرتکب گناه شده ایم.

حجت الاسلام فیاضی استقرار نظام اسلامی را در سایه خون شهدا دانست و گفت: اگر امروز به استقامت، آزادی و اندیشه مقاومت در دنیا می نازیم، در سایه ایثار این شهداست؛ با وجودی که امپراطوری های رسانه ای به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا نظام اسلامی را تضعیف کنند ولی اراده خداوند متعال بر این است که این نظام به صاحب اصلی آن برسد.

وی با بیان اینکه نه تنها دوستان بلکه دشمنان نیز به آزادسازی خرمشهر باور نداشتند ولی شهدا آگاه بودند، گفت: موفقیت استراتژیستی نظام از سوم خرداد کلید خورده است، که این مهم در سایه ایثار شهدا رقم خورد.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه شهدا باعث شدند که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ... سربلند باشیم، گفت: شبانه روز امپراطوری های رسانه ای علیه نظام تبلیغات می کنند، ولی آنها از عظمت انقلاب وحشت زده هستند.

ایران یک قدرت بلامنازع است

وی با طرح این سوال که کدام کشور در جهان وجود دارد که مشکلی نداشته باشد، گفت: همه می دانند که ایران یک قدرت بلامنازع است، کشورهایی که ایران را حیات خلوت خود در خاورمیانه می دانستند، ولی اکنون چنین دیدگاهی ندارند.

فیاضی ضمن تکریم یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اضافه کرد: دشمن ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه برای جنگ های مختلف هزینه کرد ولی در نهایت مجبور شد منطقه را ترک کند.

وی خاطرنشان کرد: یمن، فلسطین و عراق با اندیشه مقاومت مقابل متجاوزان می ایستد، در عراق بیش از ۷ میلیون سرطانی وجود دارد، که نتیجه بمباران هاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه پیشقراولان تفکر ایستادگی و مقاومت، علما و مراجع دینی هستند، اضافه کرد: 4 هزار روحانی شهید در کشور وجود دارد، که از این تعداد 38 نفر هم مجتهد هستند، 137 شهید روحانی از حوزه‌های علمیه داریم.

وی با بیان اینکه روحانیان در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تبلیغ و بصیرت‌افزایی در عمل نیز نشان دادند پایبند نظام و انقلاب هستند، اضافه کرد: در سایه اتحاد، وفاق و همدلی بین شیعه و سنی تواسته‌ایم کشورمان را مقابل گزندهای دشمنان حفظ کنیم.

فیاضی ضمن شکرگزاری از اینکه رهبری صالح در راس نظام اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: هر کشوری می‌خواهد در راس حکومت خود چنین رهبر فرزانه‌ای داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار