تبیین اندیشه حکومت اسلامی از اهداف روحانیت است/یاریگر انقلاب در جهاد تبیین باشیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: تبیین اندیشه حکومت اسلامی از اهداف روحانیت است.
کد خبر: ۹۴۳۵۱۷۴
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان در مراسم اجلاسیه سراسری شهدای روحانی که بصورت همزمان با سراسر کشور در شهر مقدس قم و بصورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد با اشاره به نقش برجسته علما و روحانیون در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ نقش مرجع و هدایت کننده ای داشته است که همین نقش در پيشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم و موثر بود.
وی افزود:تببین اندیشه حکومت اسلامی که تئورسین آن امام خمینی (ره) بود از مهم‌ترین اهداف روحانیت است.
حجت الاسلام حسینی دیباجی تصریح کرد:مردمی بودن و پیشگامی در مبارزات سیاسی از دیگر نقش های روحانیت است که در دوران ستم شاهی بروز و ظهور پیدا کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت:از دیگر ویژگی های روحانیت حضوری فعال در دوران دفاع مقدس در مسئولیت های مختلف و در کنار دیگر اقشار مردم بود و روحانی شهید محمد حسن شریف قنوتی بعنوان اولین روحانی شهید دفاع مقدس از جمله کسانی است که نقش مهمی را در مقاومت خونین شهر بر عهده داشت و تقدیم بیش از ۴هزار شهید روحاني از افتخارات جامعه روحانیت در انقلاب اسلامی است و استان سمنان نیز با ۱۱۳ شهید روحانی برگزار زرینی را در کتاب افتخارات این استان به ثبت رسانده است.
وی افزود: روحانیت بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خدمت رسانی به مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله و در سال های اخیر اقدامات جهادی در مقابله با بیماری کرونا ،خدمتی دلسوزانه و بی منت داشته اند.
حجت الاسلام حسینی دیباجی در پایان با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی گفت:دشمن بدنبال آرمان زدایی ، استقلال زدایی، بی تفاوت سازی نسل جوان و در نهایت سلطه فرهنگی غرب است که باید با معرفی الگو ها و شاخص های انقلاب در جهاد تبیین یاری گر انقلاب باشیم.
گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور مسئولین استانی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در حسينيه شهداي گمنام ستاد سپاه استان سمنان بصورت ارتباط زنده تصویری با محل برگزاری اجلاسیه در شهر مقدس قم برگزار شد مزين به عطر معنوی شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس شد.
خاطر نشان می شود؛ نخستین کنگره 4000 شهید روحانی کشور در 4 خرداد ماه با شعار "تعهد سرخ از حجره تا سنگر "در شهر مقدس قم با پیام مقام معظم رهبری و با حضور آیت الله رئيسی رئیس جمهور برگزار و اجلاسیه 113 شهید روحانی استان سمنان نیز در 6 خرداد ماه سال جاری و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار