تجلیل از رزمندگان و حماسه آفرینان عملیات بیت المقدس
عصر امروز چهارم خرداد ۱۴۰۱ در آیینی با حضور مسئولین شهرستان بوشهر و فرماندهان و رزمندگان شهرستان بوشهر از حماسه سازان رزمنده ای که در عملیات بیت المقدس شرکت داشتند تقدیر و یاد شهدای این حماسه گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۱۷
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴

در ابتدای این مراسم سرهنگ پاسدار شهابی فرمانده سپاه مالک اشتر بوشهر، ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در این همایش بیان داشتند که این عملیات به عنوان یکی از برترین و ماندگار ترین عملیات‌هایی تاریخ جنگ 8 سال دفاع مقدس ثبت شده است.
ایشان ، یکی از دلایل ماندگاری این عملیات را فرموده ماندگار حضرت امام (ره) برشمردند که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این جمله تاریخی را فقط در مورد ازاد سازی خرمشهر بیان نمودند.
فرمانده بسیج ناحیه بوشهر خاطرنشان نمودند در این عملیات، از لحاظ تجهیزات و استحکامات به هیچ وجه با ارتش عراق قابل مقایسه نبودیم و دشمن در این زمینه بسیار مجهز بود. به وجود همه این موارد، در این عملیات تلفات ارتش عراق قریب 35 هزار کشته و اسیر بود.

در ادامه این مراسم حاج حسین کارگر از فرماندهان این عملیات ابراز داشتند که گرامی داشتن مناسبت های ملی و مذهبی صرفاً جهت درس گرفتن و عبرت گرفتن است. از جمله مناسبت هایی که باید از آن درسهای فراوانی را فرا گرفت حماسه آزاد سازی خرمشهر می باشد.
سردار کارگر به وقایع سالهای ابتدایی دفاع مقدس اشاره کردند که بنی صدر که فرماندهی کل قوا در ابتدای جنگ را بر عهده داشت به دلیل برداشتی که از پاسداران به عنوان یک تعداد نیروی آموزش ندیده و غیر متخصص در امور نظامی داشت سپاه را کنار گذاشته بود. چندین عملیات را بنی صدر با این طرز تفکر در جنوب انجام داد که همگی با شکست مواجه شد و تلفات فردی و تجهیزاتی زیادی به ارتش وارد شد.
پس از رفتن بنی صدر ، حضرت امام شخصاً فرماندهی را به عهده گرفتند و دستور دادند ارتش و سپاه هم در طرح ریزی و هم در اجرا به صورت مشترک برنامه ریزی دفاعی داشته باشند که این موضوع باعث بدست آمدن پیروزی های متعدد برای رزمندگان اسلام تا قبل از عملیات بیت المقدس گردید از نکات مورد توجه می توان به این موارد اشاره نمود که:
اولا ًدشمن آمادگی داشت و در حقیقت غافلگیر نشد. دوم اینکه از لحاظ زمین برتری کامل داشت و رزمندگان اسلام برای رسیدن به دشمن می بایست از موانع متعددی عبور می کردند. و مورد سوم اینکه حتی با عبور از این موانع، دردید و تیر دشمن قرار می‌گرفتیم و هیچگونه جان پناهی نداشتیم و دشمن در اینجا برتری کامل داشت. و وقتی حضرت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی اینکه این اتفاق باور کردنی نبود و اراده و معجزه الهی باعث این پیروزی شد.
سردار کارگر در ادامه بیان نمودند که یکی دیگر از رموز ابن پبروزی، ایجاد اتحاد همه جانبه بین رزمندگان اسلام بود. به خصوص اتحاد بی سابقه ای که بین رزمندگان ارتشی و سپاهی ایجاد گردید. و رمز دیگر این پیروز حماسی، توکل بر خدا بود که به گفته قرآن، وقتی به خدا توکل و تکیه کنید خداوند شمارا یاری می نماید.
ایشان در بخش پایانی صحبتشان این نکته را خاطرنشان کردند که جبهه کنونی، جبهه فرهنگی و به خصوص در فضای مجازی می باشد که به مراتب سخت تر از جبهه 8 سال دفاع مقدس است و جهاد فعلی به شکل نرم افزاری می باشد. و بر ما واجب است برای پرداختن به این جهاد باید به قدرت تحلیل و بیان مسلح شویم و مستندات ما در این زمینه فقط سخنان قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد که برای جوانان جامعه قابل قبول باشد.
در پایان این مراسم از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس و خانواده شهدای این حماسه تجلیل به عمل آمد.

پایان خبر/.

ارسال نظرات