خبرهای داغ:
فرمانده تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
فرمانده تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: حضور در جنگ برای ما حضور احساسی نبود بلکه حضور با عقیده و اعتقادی بود.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۵۱
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت عملیات پرافتخار بیت المقدس، کرسی آزاد اندیشی از خرمشهر تا فلسطین با مقاومت با حضور

سردار افروزی فرمانده تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) قزوین و دکتر زیبایی استادیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

 

دکتر زیبایی ضمن خرسندی از برگزاری این چنین جلسات کارگاهی به تحلیل مسائل منطقه در قرن اخیر پرداخت و بیان کرد: روحیه مقاومت در تاریخ همیشه وجود داشته ولیکن امروز پرچمدار واقعی مقاومت و جبهه آن، انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای است که حقیقتا هدایت های ایشان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه آزادگان جهان مفید بوده و راهگشاست.

 

در ادامه جلسه، سردار مهرداد افروزی فرمانده تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین، میهمان ویژه این برنامه ضمن تشریح عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر این عملیات را فتح ارزش های اسلامی خواند و عنوان کرد: امام راحل با استناد به آیه ۱۲۶ سوره آل عمران "وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَىٰ لَكُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُكُمْ بِهِ ۗ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَكِیمِ" که می‌فرماید خدا آن وعده را نداد مگر آن که به شما مژده فتح دهد و تا دل شما مطمئن شود و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا، یک مسلمان و رزمنده مجاهد دلبستگی‌اش نصرت الهی است فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

حضور در جنگ برای ما حضور احساسی نبود بلکه حضور با عقیده و اعتقادی بود. لذا «به نقل از سردار شهید حاج حسین همدانی» آن رزمنده نوجوانی که یک ساعت قبل از شهادت خویش با بدن خونی در ماشین نماز می‌خواند و می گوید این نماز آخر را هم بخوانم خدا همین طور قبول می کند را نمی توان با احساس برشمرد قطعا و یقینا اعتقاد به همراه این عمل او بوده که این چنین اقدامی می کند.

 

سردار افروزی در پایان ضمن تقدیر از حضور دانشجویان و اساتید و روحانیت در این مراسم گفت: نسل جوان به ویژه دانشجویان و جوانان اهل علم باید با ارزش‌های پر مغز در دفاع مقدس مانند راستی، ایثار، وحدت، ولایت مداری و امید به آینده که توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خوبی ظهور پیدا کرد بیشتر مانوس شوند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها