در روستای گوگ تپه از توابع بیله سوار اردبیل

حرکت به سمت تحقق محله اسلامی

فرمانده پایگاه مقاومت شهید اکرامی روستای گوگ تپه: در اولین گام پس از تشکیل شورای محله اسلامی، یک زندانی مالی از اهالی روستا شناسایی شد و با جمع آوری ۷میلیون تومان از خیرین محله این شخص به آغوش خانواده خود بازگشت.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۵۷
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات، در راستای طرح تحقق محله اسلامی که از هفته بسیج سال گذشته آغاز شده است اهالی روستای گوگ تپه از توابع شهرستان بیله‌سوار در استان اردبیل با محوریت مسجد و پایگاه مقاومت بسیج نیز در این امر پیش قدم شده و شورایی را با عنوان شورای محله اسلامی به صورت منسجم و دارای چند کارگروه تشکیل دادند.
در این روستا که شامل 338 خانوار بوده و جمعیتی بالغ بر 1400 نفر را در خود جای داده است، تعداد 15 نفر عضو شورای محله اسلامی شدند که در این شورا فرمانده پایگاه مقاومت بسیج به عنوان دبیر و همچنین امام جماعت مسجد با عنوان امام محله نقش محوری دارند.
فرمانده پایگاه مقاومت شهید اکرامی روستای گوگ تپه در این باره گفت: پس از تشکیل شورای محله اسلامی و با برگزاری جلسات و احصاء مشکلات و نیاز های محله با همکاری ارکان مسجد و محله، تحولی چشم گیر و نمایان در سطح منطقه و بصورت ویژه در این روستا رخ داد. به عنوان مثال در اولین گام پس از تشکیل این شورا، یک زندانی مالی از اهالی روستا شناسایی شد و با جمع آوری 7میلیون تومان از خیرین محله این شخص به آغوش خانواده خود بازگشت.
حرکت به سمت تحقق محله اسلامی
وی درباره سایر اقدامات این شورا در راستای تحقق محله اسلامی گفت: در ادامه فعالیت های این شورا در مدت زمان کوتاهی که از تشکیل آن میگذرد، می توان به توسعه زیرساخت و تجهیزات مسجد روستا از جمله تعویض فرشهای کهنه مسجد با فرش های جدید سجاده ای، ساخت آشپزخانه، انبار و سرویس بهداشتی و... اشاره کرد. همچنین در سطح روستا این شورا تصمیم به توسعه معابر و کوچه های روستا با پیگیری جهت عقب نشینی ها و همچنین زیرسازی سطح آن ها گرفت.
همچنین از سایر اقدامات این شورا تامین جهیزیه به ارزش 25 میلیون تومان برای یک زوج نیازمند، تامین لوازم خانگی برای یک زوج کهنسال محروم، توزیع بسته های معیشتی به ارزش بالغ بر 35 میلیون تومان بین تنگدستان و... می باشد.
این فرمانده در ادامه بیان داشت: با شناسایی دو خانواده محروم که منزل مسکونی مناسبی نداشتند، پیشنهاد ساخت 2باب منزل مسکونی با همکاری مجمع خیرین شهرستان و همچنین کمک گروه جهادی پایگاه در دستور کار قرار گرفته است. در این امر تامین زمین توسط شورای محله اسلامی در روستا صورت گرفته است و هزینه ساخت را نیز مجمع خیرین شهرستان بیله سوار برعهده گرفته است. گروه جهادی پایگاه نیز در کار اجرایی این پروژه کمک خواهد کرد.
گفتنی است این اقدامات مؤثر و خالصانه از طرف شورای محله اسلامی که با محوریت مسجد و پایگاه بسیج می باشد سبب شده است که اهالی روستا بیش از پیش به مسجد و پایگاه مقاومت علاقمند شده و همکاری های بیشتری در این خصوص با بسیجیان عزیز داشته باشند.
حرکت به سمت تحقق محله اسلامی
حرکت به سمت تحقق محله اسلامی
انتهای پیام/
ارسال نظرات