یادواره شهدای فتح خرمشهر همراه با اکران فیلم دریای کویر به کارگردانی سید مصطفی ملاحسینی اردکانی با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از خانواده شهیدان، مسئولان و مردم در حسینیه صاحب الزمان (عج) بهاباد برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۸۵
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، یادواره شهدای فتح خرمشهر همراه با اکران فیلم دریای کویر به کارگردانی سید مصطفی ملاحسینی اردکانی دررابطه با زندگی سردار شهید محمد رفیع رفیعیان بهابادی ازفرماندهان پشتیبانی و لجستیک تیپ الغدیر یزد چهارشنبه شب با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از خانواده شهیدان، مسئولان و مردم در حسینیه صاحب الزمان (عج) بهاباد برگزارشد.
امام جمعه بهاباد در این مراسم با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای سوم خرداد، با بیان اینکه شهدا الگویی کامل برای جامعه و نسل جوان هستند، افزود: شهدا هویت بخش جامعه اسلامی هستند و ضروری است تا با ارتباط از طریق مطالعه و مشاهده آثار و کتب مرتبط با شهدا، این بزرگان را در جامعه به عنوان الگو معرفی کنیم.
حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی با بیان اینکه: نعمت امنیت و آزادگی کشور را مدیون شهدا هستیم افزود: اگر شهدا نبودند قطعاً این‌چنین سربلند و آزاد و باافتخار در دنیا نبودیم. ما درس آزادگی را از شهدا می‌آموزیم.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شهدا حماسه سازانی هستند که با ازخود گذ شتگی و رشادت ضامن بقا، حفظ استقلال و آزادی نظام هستند افزود: ثبات نظام، امنیت و آرامش کشور مدیون شهدا و ایثارگران است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد: شهدا هدایت کننده ما در مسیر روشن حق و حقیقت خواهند بود بنابراین زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا نه تن‌ها یک وظیفه دینی بلکه با اقتدار، شکوه و امنیت کشور گره‌خورده است.
وی با اشاره به اینکه بهترین جوانان این مملکت بهترین دوران عمر و جوانی خود را دور از خانه و خانواده در هشت سال دوران دفاع مقدس با ایثار، فداکاری و جانفشانی گذراندند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتند و ناموس کشور در امان باشد افزود: ملت و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلحی مقاومت کردند که فقط ۳۳ روز طول کشید تا نزدیک خرمشهر شوند.
امام جمعه بهاباد با تاکید براینکه شهدا با نیروی ایمان خود در عملیات بیت المقدس موفق شدند با چهل روز مقاومت جانانه خرمشهر را آزاد کنند. عملیاتی که در آن ۱۹ هزار اسیر عراقی داشت و صدام را مأیوس و ناامید و رزمندگان اسلام را امیدوار کرد.
درادامه این مراسم فیلم مستند دریای کویر روایت زندگی سردارشهید محمد رفیع رفیعیان بهابادی به کارگردانی سید مصطفی ملاحسینی اردکانی از تولیدات صداوسیمای مرکز یزد با حضور امام جمعه فرماندارفرمانده ناحیه مقاومت بسیج ومسئولان دربهاباد اکران ورونمائی شد
امام جمعه بهاباد همچنین به خصوصیات اخلاقی سردارشهید محمد رفیع رفیعیان از فرماندهان وسرداران سپاه اشاره کرد و گفت: شهید رفیعیان در سنگر جبهه وجنگ هیچ گاه نماز اول وقتش را ترک نکرد وحتی دربعضی از موقعیت‌ها به اقامه نماز اول وقت می‌ایستاد.
شهرستان بهاباد ۱۵۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد سه شهید در عملیات فتح خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات