برگی از زندگی با برکت امام جعفر صادق (ع)

زندگی سراسر مبارزه، شور و حماسه

حسین منصوری با یادآوری هم عصر بودن امام صادق(ع) با 4 خلیفه اموی و 4 خلیفه عباسی، اظهار داشت: آن حضرت زندگی سراسر مبارزه، شور و حماسه ای داشت بطوریکه گاهی برای رشد مکتب تشیع تقیه کرده و گاهی هم در برابر دیگران، خلیفه ستمگری چون منصور دوانیقی را به شدت خوار و خفیف می کرد.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۲۶
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) حجت الاسلام حسین منصوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه در گفتگویی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی به نقش بی نظیر امام جعفر صادق(ع) در شکل‌گیری هویت شیعه تاکید کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه با یادآوری هم عصر بودن امام صادق(ع) با 4 خلیفه اموی و 4 خلیفه عباسی، اظهار داشت: آن حضرت زندگی سراسر مبارزه، شور و حماسه ای داشت بطوریکه گاهی برای رشد مکتب تشیع تقیه کرده و گاهی هم در برابر دیگران، خلیفه ستمگری چون منصور دوانیقی را به شدت خوار و خفیف می کرد.

حجت الاسلام حسین منصوری با اشاره به دوران 34 ساله امامت آن حضرت خاطرنشان کرد: حضرت امام صادق(ع) به تناسب حال در هر شرایطی راهبرد خاص آن شرایط را در پیش می گرفت و به شیعیان هم آن موارد را توصیه می نمود.

منصوری شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر حضرت را نسبت به سایر ائمه منحصر به فرد دانست و افزود: دلیل این امر ضعف بنی امیه و قدرت گرفتن بنی عباس بود و این کشمکش ها سبب شد که توجه بنی امیه و بنی عباس کمتر به امامان و فعالیتشان باشد.

وی خاطرنشان کرد: این دوران، دوران آرامش نسبی امام صادق(ع) و شیعیان بود و فرصت بسیار خوبی برای فعالیت علمی و فرهنگی آنان به شمار می رفت.

این کارشناس مذهبی نقش امام صادق را در مبارزه با فرقه های گمراه کننده بسیار تعیین کننده دانست و گفت: آن حضرت با احساس خطر پیدایش علوم انحرافی و فرقه‌های گمراه کننده در جامعه اسلامی به روشنگری پرداخت.

 

ارسال نظرات