خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: خرمشهر و سوم خرداد نماد مقاومت و آزادگی ملت ایران است.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۳۹
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ پاسدار علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع کارکنان رسمی و وظیفه تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج)ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و اشاره به رشادت ها و شجاعت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از نقاط عطف جنگ تحمیلی ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تجاوز صدام بود. سوم خرداد در تاریخ ثبت گردید و خرمشهر نماد مقاومت و آزادگی ملت ایران شد که همچون خورشید می درخشد .

وی خاطرنشان کرد: ۳۴ روز مقاومت جانانه مردم در برابر ارتش تا دندان مسلح سقوط کرد و شهرهای دیگر نیز در معرض اشغال قرار گرفتند.متاسفانه در برابر مقاومت جانانه مردم افرادی هم بودند که با حرکت های خائنانه، جنگ را به مسیر دیگری هدایت می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به ارتش ایران که بسیاری از افراد آن در مراکز نظامی خارج از کشور آموزش دیده بودند افزود :متاسفانه در آن دوران این آمادگی وجود نداشت که ارتش بتواند در برابر هجمه دشمن ایستادگی نماید. لذا با بسیج مردمی و حمایت های شجاعانه ملت شریف ایران از ارتش و با تشکیل سپاه پاسداران مسیر جنگ به نفع مردم و ایران عوض شد و این ملت ایران بودند که دست برتر را در جبهه ها به دشمن بعثی نشان دادند.

خالقیان در ادامه افزود: ما در جنگ با تکیه بر اراده و ایمان جنگیدیم نه با تکیه بر امکانات که البته جالب است که ما امکاناتی هم نداشتیم اما چون رزمندگان با تمام وجود برای پاسداری از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی به میدان پا گذاشته بودند توانستند تمام معادلات نظامی را عوض کنند. همچنان که ما در سوریه و یمن نشان دادیم که چگونه می توان با دست خالی جنگید .این همان نقطه روشن و برجسته مبارزه ایرانیان است که دشمن در محاسبات آن دچار اشتباه می‌شود و نمی داند با چه معیاری آن را اندازه‌گیری و در برابر آن ایستادگی کند.

وی ادامه داد:عملیات طریق القدس، فتح المبین و الفجر ۸ نشان داد که ایرانیان در مدیریت جنگ نابغه هستند .و همواره یک سوال در ذهن برخی ها وجود دارد که چرا ما بعد از فتح خرمشهر جنگ را به اتمام نرساندیم در پاسخ به این سوال باید گفت ما در آن دوران در یک عملیات به نام رمضان وارد شده بودیم و دشمن بعثی را تا قبل از این عملیات تامرز و داخل خاکش عقب رانده بودیم و می خواستیم که دست برتر را در مذاکرات داشته باشیم که متاسفانه در روزهای بعد به خاطره حملات دشمن به خاک ایران اهداف از پیش تعیین شده محقق نگردید.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی مقاومت ما در برابر دشمنان داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: نسل امروز با توجه به دشمنی‌های گسترده و تبلیغات روزافزون منفی خوشبختانه نسلی پویا و انقلابیست آنچنان که در صحنه جنگ هایی مثل مدافعین حرم دیدیم که چگونه در برابر سخت ترین دشمنان مانند شیر ایستاده و از کیان جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی دفاع می کنند اینها همه برکت خون هاییست که در سالیان پس از انقلاب تقدیم شجره طیبه انقلاب گردید که امروز تبدیل به درختی تنومند و سرسبز از ایمان و اعتقاد به بار نشسته و جهان شاهد این است که ایرانیان سربلند پایدار در برابر دشمنی ها می ایستند جان خود را فدا می‌کند اما ذره ای از اعتقادات و دفاع از کیانشان کوتاه نمی آیند البته همه این خصوصیات به خاطر وجود ولی امر مسلمین در بین ماست که حکیمانه و شجاعانه نظام مقدس اسلامی را به سمت تعالی پیش میبرند مادامی که ما تحت فرمان ایشان باشیم و گوش به فرمان ایشان داشته باشیم پیروزی با ماست چه بکشیم چه کشته شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها