معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بابیان اینکه امروز رسانه ها افسران مقابله با جنگ نرم دشمن در فضاهای مجازی هستند، گفت: رسانه ها نقش اصلی جبهه مقابله با دشمن را بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۴۴
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار، عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در مهمانسرای سپاه در زاهدان برگزار شد، گفت: رسانه ها افسران جنگ نرم هستند که هم در میدان حضور دارند و هم تصمیم گیرنده هستند.

وی با اشاره به این مطلب که رسانه ها نقش اصلی جبهه مقابله با دشمن را دارند، افزود: امروز رسانه ها افسران مقابله با جنگ نرم دشمن در فضاهای مجازی هستند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که جلسه ای که بدون هدف و برنامه ریزی قبل برگزار شود و از نخبگان و افراد صاحب نظر در جلسه دعوت نشود، فایده نخواهد داشت بیان کرد: نسبت به مسائل آموزشی، توجیه، انسجام در ارگانهای نظامی باید وجود داشته باشد که مسائل را بهتر دید و حل کرد.

عوضعلی فقیری بیان کرد: روابط عمومی در نیروهای مسلح و رسانه های انقلابی باید با اصول، اهداف، ابرار عملیات و جنگ روانی دشمن آگاه باشند و چرایی این جنگ ترکیبی دشمن را بدانند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان مطالعه را لازمه کار روابط عمومی ها و رسانه ها دانست و ادامه داد: هر فردی باید متناسب به تخصص خود باید مانند دشمن میز کار در تخصصی را که دارد، داشته باشد و در آن زمینه فعالیت کند، ابرار کار داشتن نیروهای متخصص در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبب، اقتصادی، امنیتی، و.... است که اگر این ابزار را نداشته باشیم و اطلاعات کافی را در عرصه هانداشته باشیم نه می توانیم کار کنیم و نه جواب دشمن را دهیم که لازمه این آن است که انسجام در انجام کار وجود داشته باشد.

سردار فقیری گفت: استان سیستان و بلوچستان استان خاصی است و با کل کشور متفاوت است، و ما از دشمن عقب هستیم در اصول جنگ روانی موفقیت و برد دست فردی است که اولین خبر را منتشر کند، شیوه های جنگ تغییر کرده اما اصول جنگ همان است .

این مسئول ادامه داد: روابط عمومی ها در انتشار اخبار نفس مهمی بر دوش دارند و بر اساس رسالت و ماموریت صحیح باید به رسانه ها خوراک دهند اگر غفلت کنیم در این زمینه دشمن خوراک غلط را می دهد.

وی تصریح کرد: رسانه ها بهترین افرادی هستند که می‌توانند به فرمانده خود کمک کنند چرا که امروز تیر شلیک شده خبر و اطلاعاتی است که در جامعه و از طریق فضای مجازی منتشر می شود، لذا اطلاعات صحیح باید باشد که دچار مشکل نشویم.

فقیری بیان کرد: افکار عمومی یکی از مهم ترین مباحثی است که باید در جنگ روانی مد نظر رسانه ها، فضای مجازی و روابط عمومی های مسلح باشد.

ارسال نظرات