امروزه به مدد الهی، برکت قرآن و توسل به اهل بیت(ع ) ملت ایران تبدیل به یک ابرقدرت شده است

نوری گفت: دشمن سعی میکندداشته هایمان را برایمان حقیرکرده و از این طریق احساس غرور ملی را از مردم ما بگیرد و نسبت به اینکه درجمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم احساس ناخوشایندی به ما القاء شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۴۲
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد مراسمی با حضور خواهران مداح بسیجی در زاهدان برگزار شد.

در این مراسم  حسینعلی نوری روایتگر جبهه و جنگ در جمع خواهران بسیجی مداح سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی استان گفت: در تاریخ همه کشورها، روزهای خاصی است که آن روزها تداعی گر عظمت و افتخار و سرافرازی آن کشور است، الحمدالله در کشور ایران و تمدن دیرپای آن از این روزها کم نداریم به ویژه بعد از پیروزی انقلاب به مراتب این روزها را بیشتر شاهدهستیم.

وی در ادامه با اشاره به قرادادهای نگین ترکمنچای و گلستان که پیروآن بخش هایی ازسرزمین های ایران جدا و به کشورهای بیگانه واگذارشدگفت: شعائر و تعظیم حماسه هشت سال دفاع مقدس و رساندن این افتخار به نسل جدید وظیفه ماست.

نوری اذعان داشت: جنگ تحمیلی بعد از 200 سال ، اولین جنگی است که درآن دشمن حتی به بخشی از خاک ایران نتوانست دست یابد.

وی درادامه با تاکید بر این مطلب که هرجنگی دارای سه نوع خسارت جانی، خسارات مالی و خسارت روانی است، در ادامه افزود: بایداین حس سربلندی و اقتدار و پیروزی به نسل های بعدی انتقال داده شود.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری(حفظه الله )که"خرمشهرها درپیش است"ادامه داد: وقتی توانستیم خرمشهر را ازدست دشمن آزاد کنیم با همان نقشه،خرمشهرهای دیگر کشور را هم میتوانیم آزادکنیم،خرمشهرهای اکنون کشوردرموضوعات اقتصادی،فرهنگی ...است.

نوری ادامه داد: ما در این جنگ باوحدت، همدلی، با پشتیبانی مردم، توکل به خدا با توسل به ائمه(ع ) با اتکاء به قدرت لایزال الهی با تکیه به توان جوانانمان توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم، الان هم خرمشهرهای که توسط دشمن محاصره شدندیا درتصرف خودشان درآوردند را باید آزاد کنیم .

وی باطرح این سوال که،کدام خرمشهرهای مردم مادست دشمن است؟ ادامه داد: در عرصه های فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب دشمن تصرف و ورود پیدا کرده است،ضرورت حجاب را به دخترمان معقولاو مفهوما تفهیم کنیم، روزگاری رضاخان با زور نتوانست چادر از سر زنان ایرانی بردارد ولی امروزه تهاجم فرهنگی با نفوذبه درون خانه ها و خانواده ها به راحتی به این کار مبادرت کرده است.

نوری تصریح کرد: دشمن سعی میکندداشته هایمان را برایمان حقیرکرده و از این طریق احساس غرور ملی را از مردم ما بگیرد و نسبت به اینکه درجمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم احساس ناخوشایندی به ما القاء شود.

وی با تاکیدبر این مطلب که حضرت آقا جهادتبیین را به عنوان یک حرکت قطعی و فوری تکلیف کردند و بعدهم اشاره کردندهرکسی که تریبون و منبری دارد، هرکسی که مخاطبی دارد باید در این جهاد ورود پیدا کند با اشاره به قشر مداحان افزود: همه شما ازجمله مخاطبین جهادتبیین هستید چون شما مخاطب و جلسات دارید  با یک جامعه ای از خانم ها مواجهه می شوید  محفل و مجلس دارید و این به معنای این است که شما یکی ازمخاطبین حکم حضرت آقا هستید.

وی با اشاره به خلاصه ای از تلاش ها و افتخارات جوانان ایرانی افزود: خوشبختانه امروزه به مدد الهی، برکت قرآن و توسل به اهل بیت(ع ) تبدیل به یک ابرقدرت شده ایم، وقتی با این قدرت گرفتار جنگ جهان سوم شدیم توانستیم دربرابر همه ابرقدرتها پیروز شویم، برای همین است که دشمنان از ما خوف دارند و درپی نابودی کیان خانواده، درپی نابودی ارزشها و حرمتها در خانواده، احترام والدین در خانواده، محوکردن حیاء از جامعه هستند،جامعه ای که حیاء نداشته باشدغیرت هم در آن نیست، بیشترین هجمه هم روی زنان و دختران است چرا که میدادند سعادت و شقاوت یک جامعه ازرهگذر زنان آن جامعه است، اگر زنان یک جامعه متدین،نجیب و باوقارباشند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی مصون خواهند بود .

وی درا دامه به بازیهای پرتحرک سنتی برای بارآوردن نسلی سالم و فعال تاکیدکرد و در بحث جهادتبیین و وضعیت عمومی کشور گفت: نسبت به مباحثی که در دنیا میگذرد تحلیل درستی داشته باشیم داستان افزایش قیمتها با راهکارهای پیش روکه از آن تحت عنوان جراحی اقتصادی یادمی شود قطعا گذر از آن به آسانی صورت پذیرنیست و اگر آگاه نباشیم قطعا دشمن از این بی اطلاعی سوءاستفاده می کند، تاریخ خود گواه این موضوع است و تعبیرحضرت آقا از جهاد کبیر این است که به دشمن اعتماد نکنیم.

حسینعلی نوری اذعان داشت: درگذشته یارانه تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار می گرفت که متاسفانه درجایی غیر تولید مفید صرف و خرج می شد و حالا این یارانه در اختیار مصرف کننده است،حال که با یک به اصطلاح جراحی اقتصادی روبه رو هستیم که بی درد نیست و عیب و ایراد هم دارد و بهبود بهترآن نظارت خود مردم را می طلبد.

وی تصریح کرد: در گام اول،جهادتبیین را از خانواده و اطرافیان خود شروع کنیم و سپس دامنه آن را به سایر کسانی که میتوانیم با آن ها رابطه داشته باشیم بسط دهیم، این ماموریتی است که برعهده همه ماست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار