در شهرستان فارسان برگزار شد؛

یادواره شهدای روستای چوبین

همزمان با هفته مقاومت و گرامیداشت حماسه سوم خرداد یادواره 8 شهید روستای چوبین از توابع شهر فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۵۷۴۹
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه فارسان در جمع مردم انقلابی و شهید پرور روستای چوبین گفت: مردم روستای چوبین از همان ابتدا در انقلابی و مذهبی بودن شهره بودند و به نسبت جمعیت روستا در زمان جنگ بیشترین تعداد شهید را داشته اند و این امر نشان از میزان وفاداری  ب هاسلام و ولایت است.

سرهنگ علیرضا عربی در ادامه عنوان کرد: اهمیت حماسه سوم خرداد ماه باید برای مردم بویژه نسل جوان بازگو شود، عملیات بیت المقدس که به آزاد سازی خرمشهر منجر شد یکی از مهمترین و حیاتی ترین عملیات های دفاع مقدس بود که توانست کمر استبداد را بشکند. عملیاتی بی نظیر که با دستان خالی رزمندگان در مقابل انواع سلاح ها و تانک های پیشرفته عراق بیشترین دستاورد را برای ما داشت.

وی در پایان عنوان کرد: گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت، ایثار و مجاهدت به نسل جوان و دانشجویان است، جوانان ما باید بدانند که ارتش عراق روي در و ديوار شهر نوشته بودند: «جئنا لينبقي» یعنی آمده ایم که بمانیم اما كمتر از دو سال، با چنان خفت و خواري فرار کردند که در تاریخ ماندگار شدند.

در این برنامه معنوی که با شعر خوانی و مداحی و غبار روبی قبور مطهر شهدا همراه بود،  مردم روستای چوبین و مسئولان با غبار روبی و اهداء گل به قبور مطهر شهدا یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشته و با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کردند.

ارسال نظرات