خبرهای داغ:
همدان-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما هرجا مردم را از صحنه حضور و تصمیم‌گیری خارج کردیم و بستر را فراهم نکردیم موفق نبودیم.
کد خبر: ۹۴۳۶۶۳۷
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باقر قالیباف امروز در یادواره شهدای شهرستان نهاوند که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ۸۵۶ شهید شهرستان نهاوند و شهدای بزرگواری مانند شهید سلگی و شهدای روحانی والامقامی مانند شهید قدوسی و شهید حیدری نشان از شجاعت مردم این منطقه و مایه عزت و افتخار همه ما هستند.

وی گفت: ما مدیون شهدا و ایثارگران عزیز هستیم و نهاوند با شهدای بزرگوارش و با شهدای گروه انقلابی ابوذر نمونه‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت در این‌ منطقه را نشان دادند آن هم در سال ۵۲ که دوران اوج خفقان بود و به واقع خوش درخشیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) مردی الهی بود و فقط برای رضای خدا قدم بر می‌داشت و از هیچ قدرتی نمی‌ترسید و باعث احیاء اسلام و عزت مسلمین شد.

وی ادامه داد: مردم بسیار با محبت و نجیبی داریم که روزهای سخت دفاع مقدس را با مقاومت و ایثار پشت سر گذاشتند و همه سختی‌ها را مردم تحمل کردند و امروز وظیفه ما این است که موثر و کارآمد در تصمیم‌گیری و مدیریت داشته باشیم و آثار آن را زندگی همه مردم ببینیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بعد از برنامه ۵ ساله ثبات به شرایط اقتصادی برگردد و کشور ظرفیت این را دارد که با همین شرایط در مسیر ثبات اقتصادی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: باید به سنت‌های الهی ایمان و باور داشته باشیم و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) این است و باید با مجاهدت و تلاش و مدیریت مشکلات را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هرکجا مردم را از صحنه حضور و تصمیم‌گیری خارج کردیم و بستر را فراهم نکردیم موفق نبودیم.

وی بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه و ناترازی بودجه و حل مشکلات سرمایه‌گذاری را به صورت شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی هستیم و می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

قالیباف گفت: مجلس در بخش تصویب قانون کارهای خوبی کرده است به عنوان مثال صدور مجوز کار یکی از قانونی‌های خوبی بود که اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه دانش بنیان و تولید جوانان عزیز بدانند که در کمتر از یک ماه گذشته این قانون ابلاغ شد و ظرفیت‌های زیادی را در حوزه قضایی و حقوقی و بودجه خوبی هم برای این بخش فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بیمه سلامت برای حدود ۶ میلیون نفر اعتبار پیش بینی شد که حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود که در این طرح مردم مجانی و غیر حضوری بیمه می‌شوند و دولت هم به وقت این کار را شروع کرد و حدود ۳ میلیون نفر در حوزه درمان در همین زمان کم بیمه شدند.

وی بیان داشت: کالابرگ الکترونیکی تصویب شده و این پرداخت کمک معیشتی برای دوماه پیش بینی شد و تا قبل از پایان این دو ماه تمام تلاش دولت و مجلس این است که این ۴ قلم کالاهای اساسی را به قیمت سال قبل در اختیار مردم قرار دهد.

قالیباف اظهار داشت: اصل این است که در برنامه هفتم تورم و گرانی بتوانیم طبق برنامه کاهش دهیم و طبق برنامه پیش ببریم.

وی در پایان گفت: سد گرین نهاوند را بازدید کردیم و در‌مجلس تلاش می‌کنم تا مشکلات این طرح هم برطرف شود تا مشکلات کشاورزی و شرب مردم نهاوند‌کاهش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات