لحظاتی با سردار نقدی/

گفتگوی خواندنی یک خبرنگار با سردار نقدی در حاشیه مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شعبان نصیری

به پاسخِ اولین و آخرین سوالی که از سردار نقدی پرسیدم فکر می کنم! اولینش بابِ آشناییِ بیشترِ من با سردار شهید شعبان نصیری شد و آخَرینش جَوانه زَدَنِ بَذرِ امید در دِلَم که" اندکی صبر، سحر نزدیک است".
کد خبر: ۹۴۳۶۹۹۴
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج از کرج، الناز رحمت نژاد در گزارشی از گفتگو با سردار نقدی در حاشیه مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شعبان نصیری آورده است:

حدود ۷ ساعت از گفتگوی منو سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در گوشه ای از سالن شهیدان نژاد فلاح و گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شعبان نصیری گذشته است. لب تاب جلو رویَم باز است و عکس ها را بالا و پائین می کنم، رویِ عکسی که موقعِ مصاحبه از ما گرفته شده کلیک می کنم. سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز هم کنارِ سردار نقدی نشسته اند. به پاسخ اولین و آخرین سوالی که از سردار پرسیدم فکر می کنم! اولینش بابِ آشناییِ بیشترِ من با سردار شعبان نصیری شد و آخَرینش جَوانه زَدَنِ بَذرِ امید در دِلَم که" اندکی صبر، سحر نزدیک است".

در آخَرین سوال از سردار نقدی پرسیدم:" سردار، ممنون می شم راجع به وضعیت محور مقامت به خصوص فلسطین در حال حاضر و آینده توضیحی بفرمایید."

سردار نَفَسِ عمیقی کشید، لبخندی زد و گفت:" شنیدی که می گن اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید؟"
گفتم:" بله سردار شنیدم."
سردار ادامه داد:" تابلوها و دیوار نویس ها را دیدی که شمارش معکوس زدن برای پایان و نابودی اسرائیل؟"
گفتم:" بله سردار دیده ام."
سردار نگاهی کرد، با دلی قرص و محکم گفت:" زودتر از ۲۵ سالی که پیش بینی شده است، زودتر از شمارشِ معکوس هایِ رویِ تابلوها و دیوارها اسرائیل نابود و قدس شریف آزاد خواهد شد."
در پاسخ به سردار با لبخند و خوشحالی گفتم:"الحمدالله"

راستَش تا قبل از این لحظه ای که الآن در مقابل سردار نشسته ام، از دِلِ آرام و مطمئن مَردانِ خُدا شنیده بودم. از اینکه اگر حرفی می زنند با پشتوانه به خدا و ایمانشان می زنند، اما الآن به وضوح دیدم! دِلِ آرام و مطمئن سردار را دیدم! حرفی که پشتوانه اش خدا و ایمانش بود را هم دیدم! سردار گفت:" در آینده ای نزدیک، بعد از آزادی قدس، دفترهای زیارتی عتبات عالیات کنار کاروان های زیارتی قم، مشهد و کربلا، کاروان زیارتی قدس شریف هم خواهند گذاشت." از آخَرین سوال و جَوانه زَدَنِ بَذرِ امید در دِلَم شروع کردم تا خبر خوشِ نزدیک بودنِ آزادیِ قدس را به شما هم داده باشم.

اما اولین سوالم از سردار چه بود! از سردار نقدی، اینبار نه به عنوان معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران بلکه به عنوان دوست و هم رزم شعبان نصیری پرسیدم:" بارزترین ویژگی شعبان نصیری چی بود؟ اگر مصداق و خاطره ای هم دارید بَراش بیارید."

سردار نقدی انگار که به آن سال هایِ نوجوانی رفته باشد و یادِ روزهایِ دوستی و همرزمی با شعبان نصیری افتاده باشد، گفت:" هر جا پنجره ای از جهاد باز بود، شعبان آنجا بود‌. از جهادِ با گروهک ها در قبل از انقلاب گرفته تا دورانِ دفاعِ مقدس و بعد تلاش های فرهنگی و خدمات رسانی در آفریقا، سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران و البرز، تا اینکه جبهه ای به نام "دفاع از حرم" گشوده شد، با وجودی که شعبان باز نشسته شده بود، نه الزامی برایِ حضورش در جبهه دفاع از حرم بود و نه توقعی، دست از جهاد بر نداشت و واردِ میدانِ دفاع از حرم شد و در نهایت به شهادت رسید. البته که شعبان قبل از مدافعانِ حَرَم مدافعِ حَرَم بود. همیشه یک سرَبازِ تَمام عَیار برای ولی فقیه اش بود و هیچ وقت در مسیر ولایت تردید نکرد."

سردار نقدی با اشاره به "سپاه بدر" یا "لشکر۹بدر"  یا "تیپ بدر" که در سال ۱۳۵۹ توسط گروهی از مجاهدین عراقی پناهنده به ایران و عضویت گروهی از اسراء و پناهندگان در ایران تاسیس شد و اعضای این سپاه مبارزه با رژیم صدام حسین را "جهاد فی‌سبیل‌الله" و خود را از فدائیان روح‌الله خمینی می‌دانستند، بیان کرد:" سردار شعبان نصیری نقش مهم و بزرگی در سازمان دهی مجاهدین عراقی در این سپاه را داشت و جانشین رئیس لشکر بودند."

در سوال بعدی از سردار خواستم بگوید:" وجه تمایز شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس در چیست؟"

سردار نقدی با همان طمانینه و آرامش پاسخ داد:" برای حضور در میدانِ جَهاد در هشت سال دفاعِ مقدس، پیشران اجتماعی وجود داشت، کسی که می رفت جبهه، توپ و تانک و موشک را می دید می رفت، ضرورت نیازش را حِس می کرد و می رفت اما وقتی بابِ دفاع از حرم ۲ هزار کیلومتر آن طرف تر و در محیطی نامانوس باز شد، پیشران اجتماعی و موتورِ حرکتی در جامعه وجود نداشت، از لحاظ تبلیغی و روانی هم از طرفِ جریانات سیاسی اینطور القا شده بود و متفق القول بودن که نباید در سوریه حضور پیدا کرد، به خاطر همین کسانی که از ابتدا در این جبهه حضور پیدا می کردند اسمی از سوریه نمی آوردند و اگر مجاهدی شهید می شد در خفا تشییع و به خاک سپرده می شد. اما به فرمان ولایت تشخیص داده شد برای دفاع از فلسطین لازم است این جبهه نگه داشته شود. لذا حضور در این جبهه نسبت به دفاعِ مقدس نیاز به اراده مضاعَفِ خاص داشت و شهدایِ مدافعِ حرم از جمله شعبان نصیری این اراده مضاعَفِ خاص را داشتند."

سردار نقدی به همراهِ سردار علیرضا حیدرنیا باید در سالن حضور پیدا می کردند تا سردار نقدی سخنرانی را آغاز کنند. آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج، مصطفی سعیدی سیرائی شهردار، علیرضا عباسی نماینده مردم شریف کرج، فردیس، آسارا  و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر کرج، خانواده های معزز شهدا و عموم مردم در سالن حضور داشتند و منتظر تشریف فرمایی سردار نقدی بودند.

سوالاتِ من زیاد بود و وقتِ سردار نقدی محدود! سوالِ یکی مانده به آخَرَم را هَم از سردار پرسیدم:" سردار، در واکنش به اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در جشنواره کَن و فیلمِ "عنکبوت مقدس" چه پیامی دارید؟" سردار بلند شدند به سمتِ سالنِ سخنرانی بروند، من هم بلند شدم، چند قدمی به سالن مانده بود، در همین چند قدم سردار گفت:" جهانیان امام رضا(ع) را رئوف و ضامن آهو می شناسند، چه قدر بی هنر و بی ذوق اند که از سازمان سیا پول می گیرند تا امام رئوف را نه، بلکه خود را ارزان بفروشند."

واردِ سالن سخنرانی می شویم. بعد از تلاوت قرآن و همخوانی سرود ملی سردار سخنرانی شان را آغاز می کنند.

سردار نقدی عرضِ سلامی می کنند و من یکی از جملاتشان راجع به سردار شهید شعبان نصیری در گفتگویمان را که به خیالِ خودَم یک جمله طلایی ست گوشه ای از دفترم یادداشت می کنم:" انسان هایی چون شعبان نصیری باید به عنوان اسطوره و قهرمان به جهانیان معرفی شوند." تا یادم نرود.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار