امام خمینی عصاره‌ و نمونه‌ای از حقیقت اهل بیت عصمت و طهارت است

کد خبر: ۹۴۳۷۰۹۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از فنوج، در آستانه سی‌وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، مراسم بزرگداشت مقام و منزلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فنوج باحضور معتمدین، ریش سفیدان، ائمه جمعه، شورای اداری شهرستان، مسئولین ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج، فرماندهان حوزه و پایگاه و خیل عظیم بسیجیان شهرستان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فنوج برگزار شد.

 در این مراسم سرگرد پاسدار محمود پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فنوج ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عصاره‌ و نمونه‌ای از حقیقت اهل بیت عصمت و طهارت است چرا که امام راحل محرومان و مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان بزرگداشت روز حماسه ‏آفرین 15 خرداد اشاره کرد و افزود: 15 خرداد بزرگداشت ارزش‌هاى انسانى در طول تاریخ است بزرگداشت اسلام و قرآن کریم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فنوج در پایان افزود: ملت شریف ما و بلکه ملت‌هاى مظلوم جهان اسلام از هر چه غفلت کنند از روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد که روز الهى است، نباید غفلت کنند.

در ادامه حجت الاسلام عبدالواحد سپاهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فنوج بیان داشت: امام خمینی(ره) حقیقت دین را یافته بود، دین‌شناس بود که شناختش از دین خدا، پیغمبر، آخرت و ائمه فراتر از شناخت مفهومی و ذهنی بود،حق را یافته و در دین ذوق داشت.

وی با اشاره به این مظلب که  چون خود را شسته و مانند آیینه بود، افزود: امام خمینی(ره) اسلام را اسلام زندگی معرفی کرد،زیرا اسلام آمریکایی، اسلام بی‌تفاوت، اسلام سازش و اسلام ذلت است. ولی اسلام امام (ره) اسلام ناب محمدی بود.

حجت الاسلام سپاهی ادامه داد: امام خمینی(ره) اسلامی را معرفی کرد که برای نجات بشر از همهزنجیرهای اسارت خارج است، ‌امام خمینی(ره) هم شعار داد و هم در عمل اثبات کرد که اسلام برای زندگی مردم است و این را به صورت تجربه برای دنیا ارائه کرد و دنیا را در برابر اسلام به زانو درآورد.

این مسئول در ادامه افزود: نکته بعدی مبارزه با ظلم و اعتقادات روشن‌فکری خودباخته بود که امام با این عقاید نیز مقابله کرد بنابراین همه باید این یادگار به جا مانده از رهبر کبیر انقلاب اسلامی را محافظت کنیم،جمهوری اسلامی ایران نیز یکی دیگر از یادگارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که برای ما به یادگار گذاشته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج شهرستان فنوج در پایان اضافه کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از مهمترین حوادث تعیین کننده و تاریخ ساز است که نشان دهنده پیوند مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت انقلابی مردم ایران است. زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قیام به عنوان مهمترین فصل خونین مبارزه ملت مسلمان ایران و مبدأ نهضت اسلامی مسئله ارزشمندی است و باید به شیوهای مختلف به نسل‌های آینده گفته شود تا در اذهان و حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار باشد.

 

گفتنی است در پایان از بسیجیان نخبه تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات