خبرهای داغ:
شهردار بهار خبر داد

مهلت تخفیف ۴۰ درصدی عوارض تا پایان خرداد ماه

همدان-شهردار بهار گفت: فرصت استفاده از تخفیف ۴۰ درصدی عوارض فقط تا پایان خرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۸۶
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فرصت استفاده از تخفیف ۴۰ درصدی عوارض فقط تا پایان خرداد ادامه دارد و شهروندان خوش حساب می‌توانند برای پرداخت عوارض به واحد درآمد شهرداری مراجعه کنند.

وی با اشاره به کاهش تخفیفات هر فصل نسبت به فصل بهار گفت: شهروندانی که پرداخت عوارض خود را به ماه‌های پایانی سال موکول می‌کنند از تخفیفات کمتری برخوردار می‌شوند و این تخفیفات در فصل تابستان ۳۰درصد، فصل پاییز ۲۰درصد و فصل زمستان ۱۰درصد است و شهروندان تنها تا آخر خرداد مهلت دارند که از تخفیف ۴۰ درصدی فصل بهار برخوردار شوند.

شهردار بهار تصریح کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر به مناسبت هفته معلم تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته در صورت تسویه عوارض نوسازی از ۴۰ درصد تخفیف بهای خدمات سال جاری علاوه بر تخفیف خوش حسابی فصلی بهره‌مند خواهند شد که با احتساب تخفیف عمومی فصل بهار در مجموع از ۸۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند و این تخفیف شامل همسر متوفی فرهنگی نیز می‌شود؛ این تخفیف تا ۲۰ خرداد مهلت دارد که در کل کشور چنین تخفیفی نداریم، اما استقبال چندانی از سوی فرهنگیان نشده است.

وی با اشاره به فرم خوداظهاری گفت: شهروندانی که فرم خوداظهاری را در شهرداری پر می‌کنند تا پایان خرداد ماه از تخفیف عوارض ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و از شهروندان گرامی درخواست داریم در راستای ایجاد زیرساخت پرداخت الکترونیکی عوارض و ثبت اطلاعات واحدهای مسکونی در سوابق نوسازی، برداشت مساحت واحدهای مسکونی که در شهرک فرهنگیان بهار و کوی پاسداران آغاز شده با کارشناسانی که برای مساحی به منازل مراجعه می‌کنند همکاری کنند.

مجیدی با بیان اینکه شهر خوب ساختنی است نه یافتنی گفت: شهر با مشارکت شهروندان از محل اخذ عوارض آباد می‌شود و خود مردم باید نسبت به اموال عمومی و خدمات شهری حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخریب اموال عمومی با سامانه ۱۱۰ و یا ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

وی با تاکید بر ساماندهی آب‌های سطحی و پیگیری مسئول مربوطه در شهرداری گفت: پیگیری و اخطارهای متعدد به شهروندانی که فاضلاب منازل خود را وارد معابر می‌کنند انجام شده است و طی جلسه‌ای که با دادستان و مدیر آبفا داشتیم مصوب شد برای حل مشکل آب‌های سطحی اقدامات قانونی صورت گیرد و در صورت عدم رعایت قوانین از طرف شهروندان خاطی، انشعاب آب منازل قطع خواهد شد.

شهردار بهار در پایان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد جزیره شادی و حریم سیاسی شهر بهار گفت: پیگیری‌ها و جلسات متعددی در خصوص حل این مشکلات انجام شده است و در صورت عدم توافق با سرمایه‌‌گذاران در مورد جزیره شادی از طریق قانونی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و در رابطه با حریم سیاسی شهر بهار، زمین‌های بلاتکلیف هم با مجوز کمیسیون ماده ۵تفکیک در حال بررسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات