برگزاری جلسه «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» در زاهدان

جلسه تبیین و تحلیل ارائه راهکارهای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم، سواد رسانه و جهاد تبیین از دیدگاه مقام معظم رهبری در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۷۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، جلسه تبیین و تحلیل ارائه راهکارهای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم، سواد رسانه و جهاد تبیین از دیدگاه مقام معظم رهبری در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

«علی حیدری‌نیا» دبیر قرارگاه گام دوم استان سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران باعث شد که جهان‌بینی اسلامی به وجود آید و دشمنی‌ها هم همزمان با استقرار نظام جمهوری اسلامی شروع شد.

وی افزود: اولین دشمنی با ملت ایران جنگ تحمیلی بود که در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به وقوع پیوست و با اهدای خون شهیدان بسیاری، جمهوری اسلامی ایران در آن به پیروزی رسید.

حیدری‌نیا عنوان کرد: در ابتدای چهل‌سالگی انقلاب، مقام معظم رهبری بیانیه ای در ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ خطاب به ملت ایران به خصوص جوانان متخصص و متعهد ایران صادر کردند؛ این بیانیه دارای سه مبحث شامل آشنایی با گذشته جمهوری اسلامی ایران، تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و الگوسازی درست بود.

دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب سیستان و بلوچستان گفت: مردم قوی، رهبری و ولایت فقیه و خون شهدا از جمله عواملی بود که انقلاب اسلامی با تمام انقلاب ها متفاوت شده است و به ۴۰ سالگی‌اش رسیده است و شاخصه اصلی آن هم ولایت‌پذیری مردم است. ایران اسلامی برای ادامه پیروزی انقلاب وارد سه مرحله شده است که شامل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نو است.

وی با بیان اینکه نظام انقلابی زمانی همزمان در ۱۲ فروردین هنگامی که مردم ایران بیش از ۹۸ درصد آرا را به حکومت جمهوری اسلامی ایران دادند، شروع شد، افزود: در ابتدای بیانیه گام دوم اولین مبحث بیان شده این بود که پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم است.

حیدری‌نیا ادامه داد: «انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است؛ اما تجدید نظرپذیر و اهل انفعال نیست، بلکه از نظریه انقلاب اسلامی تا ابد دفاع می‌کند» این نظریه نظام انقلابی است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حکومت انقلاب اسلامی مردم‌سالاری مردم بر مردم و طی کردن فاصله میان بایدها و نبایدهاست.

دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب، فرمان جهادی حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جهاد تبیین، قانون اساسی جمهوری اسلامی و برنامه‌های پنج ساله از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است که همه ما به عنوان فردی انقلابی باید از نظریه نظام انقلابی دفاع کنیم؛ چرا که انقلاب ما برگرفته از اسلام ناب محمدی است و باید با حضور نسل جوان فاصله میان بایدها و نبایدها طی شود.

حیدری نیا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مایه سربلندی ایران و ایرانی است، بیان کرد: دشمن می‌داند که در حوزه تدافعی در مقابل ایران ضعیف است. به همین دلیل به سمت جنگ ادراکی و فکری رفته است. انقلاب اسلامی ایران موتور پیشران کشور در عرصه علم، فناوری و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی بوده است.

وی در پایان راه پیشرفت کشور را در پیشرفت علمی با احساس مسئولیت بیشتر دانست و گفت: دشمن از پیشرفته علمی ما می ترسد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.

سرهنگ «محمد علی میری» جانشین مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزه جامعه اسلامی ما نیاز دارد تا در مقابل موج سنگین رسانه‌های متعدد دشمن بایستد. هم‌اکنون ۲۸۰ رسانه در حال تبلیغ علیه حکومت اسلامی ایران هستند؛ بنابراین جامعه نیاز دارد تا با بیانیه گام دوم آشنا شود و بقیه نیز با اهداف متعالی آن آشنا شوند.

وی افزود: دفاع مقدس در چهلمین سال اول انقلاب، پاشنه آشیل تمام پیشرفت ها و توفیقات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سرهنگ میری عنوان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی متفاوتی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت تولید می‌کند و تمام تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در بین نسل جوان انجام می‌دهد.

در پایان مراسم نیز حیدری‌نیا، دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب استان سیستان و بلوچستان با حکم سردار «غلام نبی کوهکن» به سمت مشاور مدیرکل در امور بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تببین منصوب شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار