سراسر ایران در ‌"زیر سایه خورشید"؛

حضور کاروان های خادمان رضوی در 2 هزار نقطه کشور

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: ۶۵ کاروان رضوی که حامل نمادها و آئین‌های حرم مطهر رضوی است در ۲ هزار نقطه از کشور حضور یافته و در مدت ۱۱ روز برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۸۹
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، در دهه کرامت امسال، 65 کاروان زیر سایه خورشید با اجرای 11 هزار برنامه، جای جای ایران اسلامی را با شمیم معطر رضوی عطرآگین خواهند کرد تا همه دلدادگان حضرت رضا(ع)، با هر فاصله مکانی از حرم بهشتی حضرت در مشهدالرضا(ع)، از راه دور زائر این آستان باشند. به گزارش آستان نیوز، همزمان با دهه کرامت، نشست خبری کاروان های زیرسایه خورشید در تهران برگزار و جزئیات آن تشریح شد. 

ایجاد جریان زیارت در سراسر کشور

مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در این نشست گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید با هدف پیوند امت با امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شده است و امکان زیارت از راه دور امام رئوف برای همه دلدادگان حضرت، هدف اصلی حرکت این کاروان هاست. مجتبی مختاری افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید به دنبال ایجاد جریان زیارت در سراسر کشور و ارتباط با امام رئوف است، کاروان‌های زیر سایه خورشید نیز نمادهای مانند پرچم‌های گنبد نورانی و بسته‌های متبرک رضوی را برای عاشقان آن حضرت به ارمغان می‌آورند و خادمان امام رئوف هم، نواهایی که زائران در حرم می‌شنوند را برای علاقه‌مندان زمزمه می‌کنند. مختاری افزود: این کاروان ها علاوه بر انتقال حال و هوای حرم مطهر رضوی به نقاط مختلف کشور، در واقع پلی برای ایجاد اتحاد بین مردم است و مشاهده می کنیم که عاشقان امام رضا (ع) به صورت متحد، از کاروان های زیرسایه خورشید و خادمان حضرت استقبال می کنند.حضور کاروان های خادمان رضوی در 2 هزار نقطه کشور

سفر به 2هزار نقطه از ایران

مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به آمار کاروان های امسال اظهار کرد: در دهه کرامت امسال ۶۵ کاروان با ۴۰ نوع برنامه طی ۱۱ روز به حدود ۲ هزار نقطه کشور سفر می‌کنند و در این ایام حدود ۱۱ هزار برنامه توسط خادمان اجرا می‌شود. 

به نقاطی می‌رویم که اهالی آنجا امکان زیارت را کمتر دارند

وی افزود: سعی ما بر این است به نقاطی برویم که اهالی آنجا امکان حضور در مشهد را ندارند و یا کمتر دارند، همچون بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، زندان‌ها، مناطق مرزی و مراکز نظامی، علمی، دانشگاهی،حوزوی، ناوهای جنگی و همچنین حضور در جمع قبایل و عشایر مناطق دور افتاده و صعب‌العبور.

کمک به آزادی زندانیان و رهایی ده‌ها محکوم به اعدام 

مختاری به برخی برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید هم اشاره و اظهار کرد: برنامه اصلی این کاروان‌ها ایجاد فضای زیارتی در همه کشور است اما در کنار آن، خادمان امام رضا (ع) دیگر اقداماتی نظیر وساطت برای آزادی زندانیان، اطعام محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، جمع‌آوری کمک برای تهیه جهیزیه و دیگر اقدامات را انجام می‌دهند که در این راستا تاکنون چندین محکوم به اعدام بخشیده شده و به زندگی بازگشته اند.

وی با بیان اینکه کرامات زیادی در سفر‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید رخ می‌دهد گفت: کرامات امام رضا (ع) فقط محدود به شفای مریض نیست و در این کاروان‌ها، اتفاقات و عنایات بسیار زیادی از امام رئوف مشاهده می‌شود که البته بنا به برخی ملاحظات، اطلاعرسانی جزء به جزء این کرامات را درست نمی دانیم.

گسترش فعالیت کاروان‌ها در پی حتک حرمت اخیر

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی همچنین گفت: امسال تحت تأثیر هتک حرمتی که به آستان مقدس امام رضا (ع) صورت گرفت، تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها را گسترده تر انجام دهیم و با شعار «ایران زیر سایه خورشید» در نقاط مختلف کشور حضور یافته و عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به امام هشتم(ع) را به نمایش بگذاریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار