هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی در یاسوج افتتاح شد / اجرای ۵ نمایش در روز نخست جشنواره

درخشان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج، اظهار کرد: این جشنواره از امروز به مدت سه روز در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۳۷۶۱۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج، امین درخشان به جدول زمان بندی هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی تربت حیدریه خراسان رضوی، میناب بندرعباس، استان بوشهر و استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور گروه های نمایشی تربت حیدریه خراسان رضوی، میناب بندرعباس، استان بوشهر و استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره سخن به میان آورد و افزود: گروه های شرکت کننده در جشنواره آئین های نمایشی از شانزدهم تا ۱۸ خرداد در تالار روباز امام رضا(ع) و پارک ساحلی یاسوج اجرا خواهند داشت.

هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی در یاسوج افتتاح شد / اجرای ۵ نمایش در روز نخست جشنواره

وی در ادامه به جدول زمان بندی هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی اشاره کرد و ادامه داد: در روز نخست گروه «نشون عاشقی» از گناوه ساعت ۲۰ امروز در پارک ساحلی و گروه «زاائر ضریح» از یاسوج ساعت ۲۰ در تالار روباز امام رضا علیه السلام اجرا دارند.

درخشان با اشاره به اینکه گروه «نچ نچک» از یاسوج ساعت ۲۱ در تالار روباز امام رضا(ع) و گروه «برگی از خورشید»میناب نیز در همین ساعت در پارک ساحلی اجرا دارند، یادآور شد: گروه «چولی قزک» تربت حیدریه ساعت ۲۲ در تالار امام رضا (ع) و گروه «نچ نچک» یاسوج نیز ساعت ۲۲ در پارک ساحلی یاسوج در روز نخست اجرا خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: گروه «نشون عاشقی» از گناوه ساعت 23 در تالار روبار امام رضا (ع) و گروه «چولی قزک» از تربت حیدریه نیز ساعت 23 در پارک ساحلی یاسوج آئین های خود را اجرا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان برنامه های کاری روز نخست جشنواره ملی آئین های نمایشی نیز گروه «برگی از خورشید» میناب ساعت 24 در تالار روباز امام رضا (ع) نمایش خود را به اجرا می گذارند.


**درخشان به اجراهای دومین روز (17 خرداد) جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی اشاره کرد و افزود: گروه «چولی قزک» از تربت حیدریه ساعت 19 در پارک ساحلی یاسوج اجرا خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گروه «نشون عاشقی» گناوه ساعت 20 در تالار روباز امام رضا(ع) و گروه «برگی از خورشید» میناب نیز در همین ساعت در پارک ساحلی نمایش خود را به مرحله اجرا می گذارند، ادامه داد: گروه «نچ نچک» از یاسوج ساعت 21 در تالار روباز امام رضا(ع) و گروه «نشون عاشقی» گناوه نیز همین ساعت در پارک ساحلی یاسوج اجرا خواهند داشت.

وی یادآور شد: گروه «زائر ضریح» از یاسوج ساعت 22 در تالار روباز امام رضا(ع) و گروه «نچ نچک» یاسوج نیز ساعت 22 در پارک ساحلی نمایش خود را به اجرا می گذارند.

درخشان خاطرنشان کرد: گروه «چولی قزک» تربت حیدریه ساعت 23 در تالار روباز امام رضا(ع) و گروه «زائر ضریح» یاسوج نیز همین ساعت در پارک ساحلی اجرا خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایان بخش اجراهای روز دوم با گروه «برگی از خورشید» میناب خواهد بود که ساعت 24 در تالار روباز امام رضا(ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمایش خود را اجرا می کند.


هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی در یاسوج افتتاح شد / اجرای ۵ نمایش در روز نخست جشنوارهوی به برنامه های روز سوم جشنواره در 18 خرداد ماه اشاره کرد و ادامه داد: نمایش «چولی قزک» از تربت حیدریه ساعت 19 در تالار روباز امام رضا (ع) و نمایش «زائر ضریح» از یاسوج نیز همین ساعت در پارک ساحلی یاسوج به اجرا گذاشته می شوند.

درخشان افزود: گروه «نشون عاشقی» گناوه ساعت 20 در تالار روباز امام رضا(ع) و گروه «برگی از خورشید» میناب نیز ساعت 20 در پارک ساحلی میزبان علاقه مندان به هنر نمایش خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گروه «نچ نچک» از یاسوج ساعت 21 در پارک ساحلی یاسوج اجرا خواهد داشت، گفت: آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی نیز با حضور مسئولان در همین شب برگزار می شود.

هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی در یاسوج افتتاح شد / اجرای ۵ نمایش در روز نخست جشنواره

اجرای ۵ نمایش در روز نخست جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی

مدیر اجرایی و نماینده بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا (ع)در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با برگزاری نخستین روز هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی پنج نمایش به اجرا گذاشته می شود.

«عالمه ممبینی» امروز حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت، هشتمین جشنواری سراسری آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی بعد از حدود سه سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی جامعه امروز در حال برگزاری است.

مدیر اجرایی و نماینده بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا (ع)در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دوره به جهت بالابردن سطح کیفی، آثار برگزیدگان دوره های قبلی این جشنواره ملی مورد برررسی قرار گرفت و گروه های برتر انتخاب و معرفی شدند.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی یک گروه از تربت حیدریه خراسان رضوی، یک گروه از میناب استان هرمزگان، یک گروه از گناوه استان بوشهر و دو گروه از استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.

ممبینی با با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ خرداد ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در سالن روباز امام رضا (ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پارک ساحلی یاسوج پذیرای علاقه مندان است، گفت:همزمان با برگزاری نخستین روز هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی پنج نمایش به اجرا گذاشته می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار