خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

اعضای ستاد بحران استان از همان ساعت اولیه بروز حادثه در محل حضور پیدا کردند

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعضای ستاد بحران استان از همان ساعت اولیه بروز حادثه در محل حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۲۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر قناعت با بیان این مطلب در گفتگو با شبکه خبر خاطرنشان کرد: باوجود مسافت ۹۵ کیلومتری محل وقوع حادثه تا مرکز شهرستان، اعضای ستاد بحران در همان ساعات اولیه بروز سانحه، در محل حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: خدمات دهی به حادثه دیدگان این سانحه، بلافاصله شروع شده و بی وقفه ادامه داشته است.
به گفته وی؛ سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شده ۳-۴ ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.
استاندار با تأکید بر این که ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه آهن جمهوری اسلامی است، تصریح نمود: در این حادثه از مجموع ۱۱ واگن قطار، ۸ واگن از ریل خارج و ۳ واگن به طور کامل واژگون شده و مصدوم شدن و فوت شماری از مسافران را به همراه داشته است.
قناعت اظهار داشت: از سه واگن واژگون شده، دو مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جابه جایی واگن مانده همچنان ادامه دارد.
وی تأکید کرد: با حضور دو نفر از معاونین وزیر راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالاً تا شب این مسیر باز شده و فعالیت قطار مشهد- یزد از سر گرفته می‌شود.
استاندار ضمن تشریح خدمات ارائه شده به مصدومان حادثه و مسافران این قطار، تصریح نمود: با قطاری که پیش بینی شد، مسافران به طبس منتقل شده و از آن جا به وسیله اتوبوس به یزد عزیمت کردند.
قناعت از حضور بالگرد‌های اورژانس خراسان رضوی، یزد و خراسان جنوبی در محل وقوع حادثه گفت و خاطرنشان کرد: خدمات درمانی مناسب به مصدومان ارائه می‌شود.
وی متذکر شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد هم برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی نموده اند.

 

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فوت قطعی 17 نفر از مسافران قطار مشهد- یزد که در ایستگاه عباس آباد از ریل خارج شده بود، خبر داد.

 

موسوی میرزایی با اعلام این خبر اظهار داشت: از اولین لحظات وقوع این حادثه و با توجه به فوریتی که در این خصوص وجود داشت و با پیگیری های استاندار، تیم های امدادی در قالب چهار دستگاه بالگرد، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 18 دستگاه آمبولانس در محل حادثه حضور پیدا کردند.

به گفته وی؛ تا این لحظه فوت 17 نفر از مسافران قطعی شده اما قطعاتی از اجساد هنوز در محل حادثه وجود دارد که متعلق به اجساد دیگر و یا همین 17 مسافر فوت شده می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همه مصدومان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شده اند و اقدامات درمانی تخصصی درباره آنها انجام شده و هیچ کمبودی در خصوص تجهیزات درمانی هم وجود ندارد.

موسوی تصریح کرد: بیماران بد حال به طبس منتقل شده اند و کارهای تخصصی در باره آنها در حال انجام است.
وی ادامه داد: بقیه مسافران در وضعیت مناسبی قرار دارند و از خانواده های آنها درخواست می کنیم که دغدغه ای در این مورد نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار