پنج شنبه 19خرداد؛

بام ایران میزبان رئیس دولت سیزدهم می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم صبح فردا پنجشنبه 19خرداد به چهارمحال و بختیاری سفر می کند.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۳۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور با همراهی هیات وزیران فردا به استان سفر می‌کند، اظهار کرد: این سفر به‌علت ضرورت حضور برخی وزرای مرتبط با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در پایتخت به تعویق افتاد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بیکاری یکی از معضلات بسیار مهم در استان محسوب می‌شود، بنابراین وظایف مسئولان استانی در این حوزه بسیار سنگین است و باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مطالبات مردم از رئیس جمهور در سامانه سامد با ۱۵۰ کاربر به‌صورت برخط ثبت می‌شود، عنوان کرد: این کاربران در ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به مدت دو روز مطالبات و مشکلات مردم را ثبت می‌کنند و به اطلاع مسئولان مرتبط رسانده می‌شود.

حیدری یادآور شد: نمایندگان تام‌الاختیار وزرا در ۳۰ نقطه در مرکز استان چهارمحال و بختیاری پاسخگوی مردم به‌صورت چهره به چهره هستند، همچنین وزرا در شهرستان‌های ده‌گانه حضور پیدا می‌کنند، برنامه‌های خاصی برای احصای مشکلات و سرکشی از پروژه‌های نیمه‌تمام توسط وزرا پیش‌بینی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی از این فرصت طلایی برای انعکاس مشکلات استان به وزرا استفاده کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های پیشران نیمه‌تمام در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مطرح خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها بر اساس میزان اشتغالزایی و ایجاد تحول در استان اولویت‌بندی شده است، عادلانه بودن توزیع اعتبارات سفر در شهرستان‌ها بر اساس عدالت انجام می‌شود.

حیدری بیان کرد: اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند، تخصیص اعتبارات سفر نقدی و ۱۰۰ درصدی است، همچنین در این سفر ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید برای جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ظرفیت‌سازی و موانع اجرای پروژه‌ها برطرف شود، اعتبارات مصوب سفر برابر با ۱۵ سال اعتبارات عمرانی استان است که این اعتبارات می‌تواند تحول خوبی را در استان ایجاد کند.

وی افزود: جلسات متعددی با وزرا و معاونان رئیس جمهور برگزار شده است، در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری پروژه‌های پیشران از جمله پروژه‌های آبرسانی، راه‌آهن، پروژه‌های راه‌سازی، توسعه فرودگاه شهرکرد و ... پیش‌بینی شده است، این سفر یک فرصت طلایی برای استان محسوب می‌شود.

حیدری تصریح کرد: توسعه راه‌های ارتباطی موجب خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست می‌شود، قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(علیه السلام ) نیز در چهار حوزه آب روستایی، راه روستایی، آبخیزداری و مسکن محرومان ورود کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان فارسان، وزیر جهادکشاورزی در شهرستان لردگان و خانمیرزا، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان بروجن، وزیر نیرو در شهرستان‌های بن و سامان، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در شهرستان کوهرنگ، وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اردل و کیار و وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور در مرکز استان حضور پیدا می‌کند، امکان تغییر برنامه وجود دارد، همچنین معاونان برخی وزرا نیز در شهرستان‌ها برای احصای مشکلات حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: تامین آب پایدار در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب از اولویت مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، اعتبار خوبی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی استان در نظر گرفته شده است، پیگیر حقوق مردم منطقه بیرگان در شهرستان کوهرنگ هستیم، وعده‌هایی در این خصوص داده شده است.

ارسال نظرات