نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس:

برخی اصول قانون اساسی تا به امروز مغفول مانده اند

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا به امروز مورد کم توجهی یا بی توجهی قرار گرفته اند که یکی از آن ها اصل بیست و نهم است.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۷۲
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی امروز در آئین رونمایی از بیمه اجتماعی ورزشکاران، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر که در سالن همایش های مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیست می کنیم؛ نظامی که استمرار حرکت انبیا و اولیای الهی است.

برخی اصول قانون اساسی تا به امروز مغفول مانده است

وی اذعان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، با رفراندومی که در فروردین سال 1358 برگزار شد، استقرار یافت اما هنوز پس از گذشت سال ها از آن اتفاق، با مراحل تکمیلی انقلاب فاصله داریم. پس از استقرار نظام اسلامی، به دنبال تأسیس دولت، جامعه و تمدن نوین اسلامی هستیم اما هنوز در مرحله دولت اسلامی مانده ایم.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا به امروز مورد کم توجهی یا بی توجهی قرار گرفته اند، افزود: یکی از این اصول، اصل 29 قانون اساسی بوده که در آن به همگانی شدن بیمه اشاره شده است که این موضوع، تکلیف ما را در حوزه برقراری عدالت اجتماعی سنگین تر می کند.

عباسی ادامه داد: در این راستا توده های مردم اولین موردی هستند که باید به آن ها توجه شود اما برخی دولت ها بر اساس خاستگاه خود، قشر و مجموعه خاصی را مورد توجه قرار می دهند. روستاییان که تأمین کننده امنیت غذایی ما هستند و افرادی که به صورت خاموش در جامعه کار می کنند مورد توجه قرار نمی گیرند؛ آن ها بیشترین هزینه را پای نظام می دهند اما کمترین بهره را از آن می برند.

وی تأکید کرد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی، یکی از وظایف دستگاه حکومتی، این است که بیمه همگانی را برای افراد جامعه تدارک ببیند؛ اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است اما با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم که پیشرفت در این حوزه، نیازمند تلاش و کار جهادی است. انتظار ما از دولت مردمی، انقلابی و جهادی، کار انقلابی و جهادی به نفع عامه مردم و قشر پایین جامعه است.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم با استقرار دولت مردمی بتوانیم اصول مغفول قانونی اساسی را با هم افزایی دستگاه های مختلف مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: یکی از گلایه ها و دغدغه های مردم، مربوط به بحث بیمه است که باید ارائه خدمات بیمه به اقشار مختلف مردم را وظیفه و تکلیفی برای خود بدانیم.

عباسی بیان کرد: این زمینه در استان البرز فراهم شده است که امیدواریم اقدامات خوبی در این حوزه صورت گیرد تا بتوانیم سرلوحه استان های دیگر باشیم و فضا را برای آن ها تبیین و فراهم کنیم و با یاری خداوند، این طرح را با سرعت، دقت و کیفیت بالا در استان البرز پیاده کنیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها