وزیر کار خبرداد:

پرداخت ۲۷۰‌هزار میلیارد تومان‌ تسهیلات به تولیدکنندگان

عبدالملکی در نشست با کارآفرینان و شورای اداری شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری از پرداخت 270هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان خبرداد.
کد خبر: ۹۴۳۸۱۴۵
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان‌ کیار در نشست با کارآفرینان، صنعتگران و اعضای شورای اداری شهرستان کیار، با تأکید بر لزوم مردمی‌ماندن جهش‌های اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: تلاش دولت دراقتصاد مردمی، تأمین رفاه و توسعه تولیدات بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه دولت عزم جدی برای تأمین رفاه عمومی دارد، گفت: بهبود شرایط و وضعیت معیشت مردم با هدف افزایش حداکثری رفاه با تأکید بیشتر بر اقشار متوسط و کم‌درآمد در حال انجام است.

عبدالملکی افزود: افزایش ۵۳ درصدی حقوق کارگران طبق مصوبه شورای عالی کار اقدامی اساسی برای کاهش فاصله طبقاتی اقشار کم درآمد جامعه بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دومین اقدام مهم در مسیر تأمین رفاه مردم را هدفمندکردن پرداخت یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پیش از این از ۵ بخش یارانه یک بخش به مردم و ۴ بخش دیگر به قاچاقاچیان و دلالان می‌رسید، با این اصلاح در نظام پرداخت یارانه تمرکز حمایت بر دهک‌های پایین صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سومین اقدام در حوزه دفاع از حقوق مردم افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان با رشد بیش از ۵۰ درصد نسبت به سنوات گذشته است که در خردادماه تحقق می‌یابد.

عبدالملکی تأکید کرد: در اقتصاد مردمی، دولت با ایجاد بسترهای لازم برای رشد بخش خصوصی رونق تولید را دنبال می‌کند بر همین اساس با افزایش منابع مالی ۲۷۰‌ هزار میلیارد تومان‌ تسهیلات با نرخ بهره کم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای بهبود فضای کسب و کار در چارچوب خدمات الکترونیکی هزار و ۲۰۰ مجوز به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وزیر کار یادآور شد: در دیپلماسی اقتصادی کشور در چندماهه گذشته میزان تجارت با کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان به ۴ برابر رسید و با بقیه کشورها هم تعامل خوبی شکل گرفته است.

عبدالملکی‌ تصریح کرد: صادرات غیرنفتی در ۲ ماه اول سال رشد قابل توجهی داشته است و بازار خوبی با رایزنی‌های اقتصادی برای تولیدکنندگان داخلی در کشورهای همسایه شکل گرفته است.

وی به تخفیفات مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برای تولید‌کنندگان کشور ۵ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته شده و از ۲۵درصد به ۲۰ درصد رسیده است.

ارسال نظرات