خبرهای داغ:
عضو هیات مدیره شهرک قدوسی نهاوند خبر داد
همدان-عضو هیات مدیره شهرک قدوسی نهاوند گفت: ۴۶۲ ملک در شهرک قدوسی نهاوند تعیین تکلیف و به زودی تحویل مالکین می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۸۱۷۹
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

حمید مهدوی‌راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: در مدت حدود ۶ ماه از آغاز تعیین تکلیف اراضی شهرک قدوسی نهاوند تاکنون از ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه، در مرحله نخست از ۵۲۰ پرونده ثبت نامی۴۶۲ پرونده اصالت قولنامه آنها تائيد و تحویل مالکین شده است که به زودی تحویل زمین این افراد اجرا و نهایی خواهد شد.

وی گفت: در مرحله دوم هم ۹۰ پرونده ثبت‌نام کرده‌اند که کار بررسی این املاک نیز آغاز و به زودی در مرحله صدور اصالت قولنامه قرار خواهند گرفت.

عضو هیات مدیره شهرک قدوسی نهاوند افزود: مالکینی که هنوز نسبت به تائيد اصالت قولنامه اقدام نکرده‌اند تا پایان تیر ماه با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب اقدام کنند در غیر این صورت پس از تاریخ اعلام شده باید از طریق مراجع قضایی اقدام به گرفتن اثبات مالکیت کنند.

وی تصریح کرد: مالکین و افراد داری قولنامه در شهرک قدوسی تا پایان تیرماه فرصت دارند برای ثبت اصالت قولنامه خود با مراجعه به دفاتر پیشخوان معرفی شده، اقدام کنند.

مهدوی‌راد بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تحویل زمین به مالکینی که قولنامه آنها تائید شده است، لذا پس از پایان تاریخ اعلام شده، افرادی که تا پیش از این تاریخ اقدام به تائيد اصالت قولنامه نکرده باشند ازاین پس باید با مراجعه به مراجع قضایی نسبت به گرفتن اثبات مالکیت خود اقدام نمایند.

عضو هیئت مدیره شهرک قدوسی نهاوند با اشاره به اینکه ۴ دفتر پیشخوان در شهر نهاوند، سه دفتر در شهرهای گیان، برزول و فیرزوان ثبت نام مالکین را به عهده دارند، گفت: مالکین پیش از مراجعه به دفاتر پیشخوان حتما با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، نسبت به برابر اصل کردن قولنامه خود اقدام کنند.

وی افزود: همچنین سه دفتر املاک با تائيد و نظارت اتحادیه املاک شهرستان در شهرک حیدری، طالقانی و میدان بسیج کار ثبت و تغییر نام مالکیت پس از نقل و انتقال این املاک را انجام می‌دهند.

مهدوی‌راد تصریح کرد: اگر مالکینی که اصالت قولنامه آنها توسط مدیریت اجرایی شهرک، مورد تائيد قرار گرفته است، در صورت نقل و انتقال یا تغییر نام در دفاتر املاکی غیر از دفاتر منتخب و اعلام شده، باید برای ثبت آن و جلوگیری از بروز برخی مشکلات، حتما به یکی از این سه دفتر املاک معرفی شده مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انجام معامله یا خرید ملک در شهرک قدوسی حتما استعلام کنید، اظهار داشت: با هدف کاهش ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی و حل شدن مشکل در مرحله نخست، پرونده‌های دارای مشکل از جمله( ملکی که به چندین نفر فروخته شده است)، پیش از مراجعه به مراجع قضایی برای تعیین مالکیت به اتحادیه املاک ارجاع داده می‌شود.

عضو هیئت مدیره شهرک قدوسی نهاوند با بیان اینکه تاکنون چهار پرونده به اتحادیه ارجاع داده شده و در حال بررسی هستند، گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مکرری که این روزها برای فروش املاک پیش از تایید اصالت قولنامه رخ می‌دهد، خریداران حتما پیش از انجام یا اقدام برای معامله به مدیریت اجرایی شهرک یا اتحادیه املاک استعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات