خبرهای داغ:
شبکه ایتالیایی رم‌رپورتز (Rome Reports) که به طور تخصصی در زمینه اخبار واتیکان فعالیت می‌کند در گزارشی به تحلیل دیدار اخیر آیت‌الله اعرافی و پاپ فرانسیس پرداخت
کد خبر: ۹۴۳۸۲۸۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دیدار مدیر حوزه‌های علمیه ایران با رهبر کاتولیک‌های جهان از آغاز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت؛ به گونه‌ای که علاوه بر رسانه‌های ایران، واتیکان‌نیوز، صفحه رسمی پاپ در توئیتر، خبرگزاری زنیت، روزنامه گاردین و سایر رسانه‌ها به این دیدار پرداختند.

همچنین انتقال پیام شفاهی رهبر انقلاب به پاپ در آن دیدار، جلوه جدیدی از بازخوردهای رسانه‌ای سفر آیت‌الله اعرافی را به دنبال داشت و بسیاری از رسانه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به آن پرداختند و به طور خاص به دلیل طرح موضوع فلسطین و یمن در آن پیام، رسانه‌های منطقه ورود جدّی به آن داشتند.

همزمان برخی نخبگان علمی و چهره‌های فعال در عرصه بین‌الملل به انجام مصاحبه‌های تخصصی و تحریر یادداشت‌های تحلیلی نسبت به سفر آیت‌الله اعرافی به ایتالیا و واتیکان پرداختند و از منظر خود این موضوع را تحلیل و برخی شخصیت‌ها از آن به عنوان فرصتی جدید برای معرفی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به اروپا و دنیای غرب یاد کردند.

در جدیدترین اقدام، شبکه ایتالیایی رم‌رپورتز (Rome Reports) که به طور تخصصی به اخبار پاپ، واتیکان و کلیسای کاتولیک می‌پردازد، در گزارشی تحلیلی به این دیدار پرداخت.

شبکه رم‌رپورتز در گزارش خود آورد: «پاپ فرانسیس دیدار خصوصی با آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه ایران داشت. وی مقیم قم است؛ شهری که مرکز اسلام شیعی در کشور به شمار می رود و ریاست برخی از مؤسسات تأثیرگذار در منطقه را بر عهده دارد. «آیت الله» یکی از عالی ترین القاب در سلسله مراتب مذهبی شیعه است. »

این شبکه ابراز داشت: آیت‌الله اعرافی مدیریت برخی نهادهای مهم بین المللی را بر عهده داشته و این سفر می‌تواند دوران جدّی و جدیدی را در روابط قم و واتیکان ایجاد کند.

شبکه رم‌رپورتز در بخش دیگری از این گزارش آورد: «‌اگرچه این اولین بار نیست که پاپ فرانسیس با یکی از رهبران اصلی شیعه دیدار می‌کند، اما این اولین دیدار رسمی بین حوزه علمیه قم و واتیکان است؛ در این نشست بر اهمیت گفت‌وگوی ادیان تاکید و آزار و اذیت و جنایت در سراسر جهان محکوم شد.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها