آیت الله سید محمدکاظم مدرسی مطرح کرد؛

لزوم ساماندهی و رسیدگی جدی و فوری به وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی/منافع اسلام باید در حج دیده شود

آیت الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، با اشاره به حادثه تلخ خروج قطار مشهد به یزد از ریل و جان باختن تعدادی از زائران امام رضا(ع) بر لزوم ساماندهی، بهسازی و رسیدگی جدی و فوری وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۳۸۳۱۰
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در نماز جمعه بخش‌مرکزی یزد، با اشاره به آیه 119 سوره توبه، عنوان کرد: در آیه 119 سوره توبه بیان می شود یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و کونوا مع الصادقین یعنی ای اهل ایمان، خدا ترس باشید و با مردان راستگوی با ایمان بپیوندید.

وی افزود: دو نکته مهم از این آیه شریفه قابل برداشت و لازم به توجه است که اگر انسان بخواهد با صادقین همراهی داشته باشد حتما باید با آن ها هم سنخ شود و تقوا نیز عامل مهم و کلیدی هم سنخ شدن با صادقین است.چرا که تقوای بدون همگامی، آن هم با صادقین البته که کارآمد نیست و عین بی تقوایی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به حادثه تاسف بار خروج قطار مشهد به یزد از ریل و جان باختن تعدادی از زائران امام هشتم (ع) در محدوده طبس، تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر وسیع الهی را از خداوند خواستار شد و برای آسیب دیدگان طلب شفا و بهبودی کرد.

وی از سوی دیگر خواهان ساماندهی، بهسازی و رسیدگی جدی و فوری به وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی شد و گفت: ممکن است درصدی از این جریانات خطای انسانی باشد اما خوب مدیریت بخشی از آن هم به تقویت ناوگان ریلی و حل مشکلات این حوزه نیاز دارد.

مدرسی از تلاش های بی وقفه مسئولین عالی استان در یزد و مسئولان مرتبط دیگر در کشور به ویژه نیروهای تلاشگر هلال احمر و اورژانس نیز در ارائه خدمات به حادثه دیدگان قطار نیز قدردانی کرد و افزود: در روایتی از امام جواد (ع) نقل شده است که اگر کسی پدرم را زیارت کند و مختصر آزاری ببیند خدای متعال این وعده را داده است که جسم و جسد او را از آتش جهنم در امان نگه دارد. و خوب این دیگر سخت ترین مصیبت بود که بر هم استانی های عزیز ما عارض شد و انشاالله از دست رفتگان این حادثه تلخ مشمول رحمت خاصه الهی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع عزادارن چهاردهم خرداد ماه نیز نکات و فرامین ارزشمندی به همراه داشت و اشاره به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی شخصی امام راحل و خصوصیات مکتب و مکتبی معمار کبیر انقلاب داشتند که اهم این نکات عبارت است از قیام در راه خدا، حضور دائمی و ایستادگی امام برای تحقق انقلاب اسلامی، ایجاد میدان برای قیام برای خدا نسبت به همه اقشار جامعه خواص و عوام ، اعتماد تام و تمام امام به مردم و مستقل نگه داشتن انقلاب اسلامی به معنای نه شرقی نه غربی و هم چنین توصیه های هفت گانه ای نیز مقام معظم رهبری بیان فرمودند که آن توصیه های هفت گانه را باید مورد توجه و بازخوانی برای فعالیت های پیش روی کشور قرار داد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هفته صنایع دستی عنوان کرد: از فردا هفته صنایع دستی شروع می شود با توجه به اینکه یزد یکی از قطب های صنایع دستی است این موضوع را هم از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و یزد شناسی باید مورد توجه قرارداد و لذا نهادها باید همه در این زمینه همکاری کنند و حمایت داشته باشند چرا که پویایی و اثرگذاری فرهنگی صنایع دستی یزد نیازمند حمایت همه جانبه است.

مدرسی حج را یکی از ارکان مهم دین اسلام دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید منافع اسلام در حج دیده شود و نباید منافع یک دولت به تنهایی در نظر گرفته شود و اینکه هزینه های حج را بر اساس منافع شخصی بالا ببرند اصلا کار درستی نیست و بسیاری از کشورها نسبت به این موضوعات و حرکت های اخیر عربستان در این زمینه اعتراض دارند.

وی با تاکید بر جریان مثلث شوم صهیونیستی، غربی و سازمان ملل تاکید کرد: متاسفانه در این زمینه و برای فشار آوردن بر ایران اسلامی همچنان دارند فعالیت میکنند و تقدیر و تشکر می کنیم از ایستادگی مسئولان هم در رابطه با دزدی دریایی و هم جریانات انرژی هسته ای و به هر حال این حق ملت ماست و باید در برابر دشمنی ها تمام قد مقاومت کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دشمن در صدد ایجاد آشوب در کشور است و همه باید توجه داشته باشیم که حفظ نظام اسلامی یک اصل است و امروز تمام فشارها و مدیریت خارج از کشور برای ناکارآمد نشان دادن و به بن بست رسیدن نظام اسلامی متمرکز شده است و حتما باید این را همه مردم ما توجه داشته باشند گرچه مشکلات وجود دارد اما در زمینه حفظ نظام اسلامی باید دقت نظر و توجه ویژه داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار