امام جمعه شهرستان طارم در گفت‌وگو با «بسیج»
زنجان _ امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت توجه به رفتار و کردار امام رضا (ع) مهم و ضروری است، گفت:تواضع و عطوفت از مهمترین فضایل اخلاقی حضرت است.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۰۴
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد پر برکت امام رضا (ع) به بیان ویژگی و فضایل امام رئوف و مهربانی‌ها پرداخت و اظهار داشت: همه ما با تاثیر گرفتن از ائمه معصومین آن‌ها را سرلوحه زندگیمان قرار دهیم.

تواضع و عطوفت مهمترین فضایل اخلاقی امام رضا (ع) است

امام جمعه شهرستان طارم عنوان کرد:امام رضا (ع) در مشهد مقدس، حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، حضرت احمد بن موسی (مشهور به شاهچراغ) و حضرت محمد بن موسی (ع) در شیراز و حضرت حمزه بن موسی (ع) در ری و تعدادی از امامزادگان در کشور بسیاری از آن‌ها از نوادگان و فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) هستند.


وی در ادامه تصریح کرد:سایر اولاد و سادات امام موسی بن جعفر (ع) نیز هر یک مشعل دار علم و تقوا در زمان خود بودند که برخی از آن بزرگواران نیز در گوشه و کنار ایران مدفون شدند.


امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه امام رضا (ع) بزرگترین مرجع و پناهگاه شیعیان بویژه ملت شریف ایران است، بیان داشت: همه ابعاد زندگی ائمه اطهار (ع) الگوی شیعیان است.


این مسئول در ادامه به برخی از ویژگی‌های اخلاقی برجسته امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت:همه دشمنان و دوستان امام رضا (ع) مجذوب اخلاق، رفتار نیکو و پسندیده ایشان بودند.


وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) کسی را با رفتار و سخن خود آزرده خاطر نمی‌کرد، تصریح کرد:ما باید هر لحظه مراقب رفتار و سخن خود باشیم تا مبادا کسی را ناراحت کنیم چرا که در دین اسلام ۴۰ گناه برای زبان و سخن گفتن آمده است که ارتکاب به هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک انرژی منفی عظیم در زندگی انسان‌ها ایجاد کند.


امام جمعه شهرستان طارم عنوان کرد:امام رضا (ع) هرگز در سخن گفتن باکسی درشتی نمی‌کرد، هرگز پا‌های خود را جلو همنشینانش دراز نمی‌کرد و هرگز در برابر همنشین خود تکیه نمی‌کردند.


این مسئول با بیان اینکه امام رضا (ع) به مستضعفان احترام می‌گذاشت و هیچ گاه حاجتمندی را مأیوس و ناامید نمی‌کرد، گفت:پیوسته در حفظ شرف و حیثیت افراد نیازمند می‌کوشید.


حجت الاسلام منصوری با تاکید بر اینکه رفتار امام مهربانی‌ها با غلامان خود محبت آمیز و توأم با احترام بود، افزود:همراه آن‌ها غذا میل و غذای خود را با آن ها تقسیم می کرد که این نشان دهنده تواضع حضرت است.


این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:ما مسئولین باید از تواضع و محبت امام رضا (ع) نسبت به زیردستان خود الگو بگیریم و کردار حضرت را سرلوحه خود قرار دهیم.


این مسئول با اشاره به اینکه امام رضا (ع) شب زنده دار و تمام زندگی‌شان را با تلاوت قرآن کریم مانوس کرده بودند، بیان کرد:عبادت، راز و نیاز، مناجات و سجده‌های طولانی حضرت نشان از دلدادگی ایشان به خداوند متعال بود.


امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به آیه (النظافة من الإیمان، از نشانه‏هاى ایمان پاکیزگى است)، گفت:امام رضا (ع) همیشه آراسته بودند و بر پاکیزگی و نظافت تاکید داشتند.


وی با بیان اینکه امام مهربانی‌ها در هر حال به فکر حل مشکلات مردم بودند، ادامه داد:وظیفه مردم و مسئولین است که در هر جایگاه و مقامی هستند برای حل مشکلات تلاش کنیم و رفتار صادقانه و شفاف داشته باشیم.


امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه وجود امام رضا (ع) برکات زیادی برای مردم ایران دارد، خاطرنشان کرد: تا کنون دشمنان نتوانسته است نسبت به کشور هجمه‌ای وارد کنند که این نشان دهنده وجود و برکات امام رضا (ع) و سایر بقاع متبرکه است. 

ارسال نظرات