ورود گرد و خاک به استان بوشهر/ کیفیت هوا کاهش می‌یابد

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود گرد و خاک به استان خبر داد و گفت: دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۸۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شدید شمال غربی و در پی آن ادامه تلاطم خلیج فارس تا صبح فردا است.

وی اضافه کرد: به سبب وزش باد طی امروز و فردا تشکیل گردوخاک محلی در مناطق مستعد و همچنین احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه نیز به سبب وزش باد ملایم جنوبی بر رطوبت و شرجی هوا افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط باد و گردوخاک، در برخی نقاط احتمال گرد و غبار و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت فردا در مناطق شمالی و مرکزی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در مناطق جنوبی جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعات ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر، صبح فردا به تدریج در همه مناطق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات