خبرهای داغ:
سردار رحیمی:

تلاش داریم با اتصال میان صنعت، دانشگاه و دولت نیاز‌های کشور را تامین کنیم/ هم افزایی، یکپارچگی و ایجاد وحدت رویه راه حل اساسی حل مشکلات کشور

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: باید نهاد علم را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم به همین دلیل بسیج علمی می‌خواهد وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت و اجرا کند.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۸۸
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در کارگروه دانش و صنعت با رویکرد ارتباط میدانی واحد‌های تولیدی و خدماتی با متولیان دانش کشور، توسعه و حضور شرکت‌های دانش بنیان در فرایند تولید و حضور دانشجویان نخبه در عرصه تولید کشور که عصر امروز در مجتمع فرهنگی حضرت، ولی عصر (عج) برگزار شد، گفت: نقشه بسیج علمی کشور باید اتفاق بیافتد تا بتوانیم زنجیره تولید علم را تکمیل کنیم. به همین دلیل بسیج علمی طرحی دارد که در کنار تامین نیاز‌های فناورانه تولید ثروت و امنیت را دارا باشد.

سردار رحیمی اظهار داشت: ستادکل نیرو‌های مسلح در نظر دارد با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و در قالب کار‌های تحقیقاتی در مقطع کارششناسی ارشد، دکتری و تحقیقات پسا دکتری نیاز‌های کشور را دنبال کند و تحقیقات را هدفمند سازد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: مقام معظم رهبری ۵۰ سال را در نظر گرفته‌اند تا بتوانیم منبع علمی جهان باشیم که تاکنون ۹ سال گذشته و اتفاق خاصی در این مدت رخ نداده است.

وی با بیان اینکه نقشه راه در این زمینه تعریف شده و براساس آن حرکت می‌کنیم افزود: نیرو‌های مسلح در تولید علم و فناوری تلاش‌های مجاهدانه کرده‌اند و علیرغم کمبود‌های شدید نیرو‌های مسلح پرچمدار این تغییر و تحولات علمی در کشور هستند که امید است جامعه دانشگاهی ما بتواند از تجربه نیرو‌های مسلح استفاده کند و مسیر را کوتاه‌تر طی کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، هدف اصلی این نقشه راه را مردم‌سالاری کردن عرصه علم و فناوری دانست و گفت: تغییر رویکرد از مولد به نوآور را آغاز کرده‌ایم و ۱۲ فناوری برجسته و ساختارشکن که اغلب از قرآن گرفته شده در حال انجام است.

وی تولید علم نافع را دومین نقشه راه ذکر کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، فونداسیون و زیربنای تمدن نوین اسلامی علم نافع است که بتواند نیاز کشور را حل کند و مردم ذینفع شوند.

سردار رحیمی افزود: سومین نقشه راه نیز تربیت مجتهد علمی است که برای این باید حتما دانشمندان تراز علمی داشته باشیم تا بتوانیم نیاز‌های کشور را برطرف کنیم.

وی گفت: تنها عرصه‌ای که خیلی به دفاع مقدس شباهت دارد عرصه علم و فناوری است چراکه در این عرصه برای رشد و تعالی کشور، موانع و مشکلات زیادی وجود دارد که باید با تلاش مداوم، خستگی‌ناپذیر و مجاهدت طی شود تا به نتیجه برسد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در پایان خاطر نشان کرد: باید نهاد علم را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم به همین دلیل بسیج علمی میخواهد وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت و اجرا کند. همچنین تلاش داریم با اتصال میان صنعت دانشگاه و دولت نیاز‌های کشور را تامین کند به همین دلیل طرح تقسیم کار میان اقشار بسیج انجام شده تا از موازی کاری جلوگیری کنیم. هم افزایی، یکپارچگی و ایجاد وحدت رویه راه حل اساسی برای حل مشکلات کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار