رستمی از اجرای اولین مرحله طرح آموزش دوگانه در مراکز فنی حرفه ای استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۵۰۶
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمیدرضا رستمی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در حاشیه برگزاری اولین دوره آموزش مهارت تراشکاری که در راستای اجرای طرح آموزش دوگانه با مشارکت گروه توسعه و نوسازی صنایع "گداختار" در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه همکاری آموزشی دوگانه ایران - آلمان یک تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اتاق بازرگانی ایران و موسسه kh آلمان منعقد شد.
 
وی افزود: این دوره در استان مرکزی به صورت پایلوت در رشته های مهارتی جوشکاری، بازرسی جوش، plc ، کنترل ابزار دقیق، تراشکار cnc و فرزcnc، برق و الکترونیک آغاز شده و هم اکنون در رشته مهارتی تراشکاری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک با مشارکت شرکت گداختار در حال اجراست.
 
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اهداف این طرح را بالا بردن سطح کیفی و اثربخشی آموزش فنی و حرفه ای بواسطه همزمانی آموزش در مجموعه های تولیدی، ارتقاء مهارت شاغلان شرکت های صنعتی و همچنین جذب مهارت آموزان در بنگاه های اقتصادی پس از گذراندن دوره های مهارتی عنوان کرد.
 
رستمی افزود: در طرح آموزش دوگانه، ۳۰ درصد از این آموزش ها با عقد قرارداد در محیط واقعی کار و ۷۰ درصد از آموزش در مراکز آموزشی به اجرا گذاشته می شود.
 
انتهای پیام
ارسال نظرات