بوشهر- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: امسال یک میلیون نفر سرپرست خانوار تحت پوشش این صندوق قرار می گیرند که ۸ هزار نفر سهم استان بوشهر تعیین شده است.
کد خبر: ۹۴۳۸۸۰۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

۸ هزار سرپرست خانوار استان بوشهر بیمه می شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، کیانوش کازرونی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این صندوق قرار است امسال یک میلیون نفر سرپرست خانوار را زیر پوشش قرار دهد که از این شمار سهم این استان از این جمعیت هشت هزار نفر تعیین شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع امسال سه هزار نفر از جمعیت روستایی استان بوشهر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: جمعیت مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان بوشهر ۸۳ هزار خانوار تعیین شده که از این جمعیت تاکنون ۲۴ هزار و ۸۵۶ سرپرست خانوار معادل ۳۰ درصد زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۸ هزار و ۱۴۴ خانوار روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در استان بوشهر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که با توجه به اینکه در روستاها دهیاری‌ها متولی اطلاع رسانی به شمار می‌روند انتظار می‌رود در زمینه جذب روستاییان به این صندوق پای کار آیند و از بودجه و فرصتی که در اختیار استان قرار داده شده استفاده کنند تا هیچ روستایی بدون بیمه نباشد.

کازرونی اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه‌ای در استان بوشهر درصد است این درحالی است که میانگین کشوری درصد اعلام شده و این استان از نظر تعداد افراد زیر پوشش رتبه کشور را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و بوشهر به ترتیب بیشترین جمعیت زیر پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را در استان دارند و شهرستان‌های کنگان، جم، دیلم، عسلویه و دیر نیز به دلیل صنعتی بودن بیشتر از خدمات تأمین اجتماعی و کمتر از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.

کازرونی ادامه داد: ۹۰ درصد مردم شهرستان‌های کنگان، جم و عسلویه زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند و ۱۰ درصد نیز زیر پوشش هیچیک از صندوقهای بیمه‌ای قرار ندارند با توجه به اینکه برخی از این خانوارها توان پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی خود را ندارند، تلاش می‌شود از طریق طرح نهضت توسعه اجتماعی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این استان برخوردار شوند.

وی یادآور شد: ماهیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختیاری است و ساکنان روستاها، عشایر و کشاورزان نیز کارفرما ندارند و برای خود کار می‌کنند باید تلاش کرد زمینه جذب آنان به این نوع بیمه فراهم شود.

کازرونی گفت: فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر چه بیشتر خانوارهای روستایی به بیمه اجتماعی کشاورزی ضروری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر چه بیشتر خانوارهای روستایی به بیمه اجتماعی کشاورزی ضرری است.

کازرونی ادامه داد: هدف از تأسیس این صندوق بیمه کردن کشاورزان، روستاییان و عشایر با کمترین هزینه و ارائه خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است که در زمان حاضر ۱۸۰ سرپرست خانوار مستمری بگیر از کار افتاده، ۴۵۶ خانوار از بازماندگان افراد فوت شده، ۱۵۶ خانوار از مزایای بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: روستاییان، کشاورزان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به ۲۴ کارگزاری فعال شامل دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

کازرونی اظهار کرد: سهم ۲ برابری دولت در پرداخت حق بیمه و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای فرد بیمه شده به سایر صندوق‌ها از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان است.

وی گفت: تاکنون خرید سوابق زمان سربازی افراد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر مغفول بوده که به زودی زمینه انجام این کار فراهم و سوابق دوران سربازی افراد جز سوابق بیمه‌ای آنها می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات