نشست مجازی هیئت اندیشه ورز مجمع فاطمی سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان با موضوع عفاف و حجاب در دفتر خبرگزاری بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۸۸۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، زهرا جوادی نژاد مسئول هیئت اندیشه ورز مجمع فاطمی سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان در این نشست گفت : در دنیای امروز نه تنها می بایست از جهان درون بلکه باید از جهان برون هم شناخت داشته باشیم تا بتوانیم آگاهانه در این مسیر گام بر داریم و اگر چنانچه نتوان به این مهم دست یافت، نخواهیم توانست به اهدافی که خداوند متعال معین کرده است دست بیابیم.

 مسئول هیئت اندیشه ورز مجمع فاطمی استان سمنان با بیان این که مهم ترین و پرکاربردترین نوع شناخت انسان سرمشق گیری و الگوگیری است اظهار کرد: نه تنها در این مسیر باید از الگوهای حال بلکه باید به الگوهای قدیمی نیز رجوع کنیم.

وی بیان کرد: قرآن کریم برای تزکیه و تربیت نفسانی بشر الگوهای مهمی را به ما معرفی می کند و این یکی از روش های تربیتی که خداوند به ما آموزش می دهد و برای مثال هرگاه خداوند صفاتی همچون عدالت ، صبر ، توحید و تامل و ... را به ما معرفی می کند از افرادی صحبت می کند که از نظر دارا بودن این صفات از همه برترند و با قراردان آن الگوها می توانیم قدم های آگاهانه برداریم.

نماینده هیئت اندیشه ورز مجمع فاطمی استان اظهار کرد: جهت شناخت حضرت معصومه (س) ابتدا باید جایگاه وجودی ایشان را شناخت تا بتوان جایگاه وی را برای عموم تبیین نموده و در کارهای فرهنگی از آن به کار برد.

وی در ادامه عنوان کرد: حضرت معصومه (س) از جایگاه والایی در اسلام برخوردار بوده و به عنوان الگوی ناب از او یاد شده است . او مدیری تحول آفرین ، برخوردار از علم ، عمل و پاکدامن بود و به همین خاطر معصومه (س)نامیده شد و  همه ی این ها نشانه ی یک بانوی بزرگوار است که دختران شیعه باید دنبال این الگوی ناب باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها