خبرهای داغ:
همدان- رئیس اتاق اصناف همدان گفت: ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی که تا ۳۱ خرداد ماه مهلت داشت ۱۵ روز دیگر تمدید شود.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۱۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

تمدید ۱۵ روزه برای ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی

احمدگازرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص مصوبات مالیاتی امروز در جلسه با وزیر اقتصاد و دارایی کشور که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز با وزیر با توجه به اعتراض عده‌ای از کسبه و فعالان اقتصادی در بحث مالیاتی تصمیم بر این شد که ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی که تا ۳۱ خرداد ماه مهلت داشت ۱۵ روز دیگر تمدید شود.

وی افزود: این مدت برای افراد حقیقی ۱۵ روز تمدید شده و این فرصت مغتنمی است برای کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند.

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: باتوجه به اینکه سیاست دولت بر شفاف‌سازی مالیاتی است و این موضوع را در دستور کار خود دارد؛ بنابراین از روی تراکنش‌ها و حساب‌های بانکی، مالیات را محاسبه می‌کنند.

وی ابراز داشت: بر این اساس افرادی که بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گردش مالی دارند تا ۳ برابر افزایش مالیاتی خواهند داشت چراکه در گذشته مالیات‌ها گسترده و اعتراص فعالان اقتصادی بیشتر شده بود.

گازرانی ادامه داد: همچنین مقرر شد سه نماینده شامل رئیس اتاق اصناف، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور دارایی نشستی داشته باشند و در خصوص افرادی که احساس می‌کنند حق آنها تضییع شده به بررسی بپردازند و  مالیات آنها مورد تایید مجمع قرار گیرد ضمن اینکه حق و حساب دولت نیز دیده باشد که در کنار آن حق کسی ضایع نشود.

وی گفت: خواسته اصناف و بازاریان این بود که یک سال تمدید شود تا تراکنش‌های بانکی را حساب نکنند؛ با توجه به اینکه باید در کنار این موضوع آموزش‌های لازم داده شده و اطلاع‌رسانی انجام می‌شد.

رئیس اتاق اصناف همدان عنوان کرد: موضوع حساب نکردن تراکنش‌های بانکی و دادن فرصت یک ساله به فعالان اقتصادی مصوب و به مجلس ابلاغ شد که در طرح فوریتی در مجلس برای این موضوع تصمیم گرفته می‌شود که از مجلس باید پاسخ بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات