سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به رقم اهمیتی که برای عملیات بهداشت و درمان در اربعین قایل هستیم، معتقدیم که خدمات به زوار اربعین مقدمه و زیربنایی برای توسعه شهرستان های مرزی ما و از جمله میرجاوه است.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۸۸
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، فرماندار شهرستان میرجاوه در دیدار با دکتر غزنوی و جمعی از اعضا هیبت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نزدیکترین بیمارستان استاندارد در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته پاکستان واقع است که حدود ۶۰۰ کیلومتر با مرز میرجاوه فاصله دارد.

مهدی جمشیدزهی ادامه داد: بیمارستان دارالشفای میرجاوه یکی از افتخارات نظام بهداشت و درمان در یکی از پیشانی های ورودی کشور است و در صورت توجه بیشتر، قابلیت تبدیل شدن به مرکزی برای جذب گردشگر سلامت را دارد.

وی گفت: مرز میرجاوه در حال تثبیت به عنوان یکی از گذرگاه های رسمی جمهوری اسلامی است و بدنبال آن هستیم تا با همکاری و تلاش همه دستگاه های اجرایی و مسئولین استانی و شهرستانی شاهد توسعه متوازن  میرجاوه و رفته و آرامش بیشتر مرزنشینان عزیز میرجاوه  باشیم.

وی ادامه داد: رابطه نزدیک و صمیمی میان مردم و مسئولین باعث شده است تا بسیاری از مطالبات مردمی با شفافیت و صراحت بیان شود و وظیفه ما مسیولین هم پاسخگویی صادقانه به این مطالبات و تلاش برای رفع مشکلات است.

به گفته مهندس جمشیدزهی شاید در شرایط فعلی مشکلاتی در زمینه تامین اعتبارات مالی داشته باشیم اما خوشبختانه قاطبه مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی با صداقت و جدیت به دنبال رفع مشکلات مردم هستند و مردم خوب ما هم این تلاش ها و دلسوزی ها را می بینند.

 دکتر حبیب غزنوی نیز در این دیدار گفت: توجه به نقاط مرزی و دوردست اولویت اصلی نظام بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم در مناطق مرکزی و هم در مناطق مرکزی استان و کشور خود با ما مشکلاتی در زمینه بهداشت و درمان رو به رو  هستیم اما اگر موفق شویم مشکلات نقاط مرزی را بر طرف کنیم، رفع مشکلات مناطق مرکزی هم سریعتر و بهتر انجام خواهد شد.

وی افزود: برخی از برجسته ترین دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان پزشک متخصص به بیمارستان دارالشفا میرجاوه  اعزام شده اند و حضور این عزیزان در کنار کادر پرستاری جوان فرصتی برای خودباوری در شهرستان میرجاوه است

وی ادامه داد: از مردم شریف میرجاوه هم می خواهم تا با اعتماد به فرزندانشان در نظام بهداشت و درمان از خدمات این بیمارستان استفاده کنند و انگیزه حضور نیروهای تخصصی را در این بیمارستان افزایش دهند 

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات و عقب ماندگی هایی که در پرداخت کارانه ها وجود دارد، خوشبختانه وضعیت پرداخت کارانه و‌ حق الزحمه همکاران پزشک در میرجاوه بهتر از سایر شهرستان هاست

دکتر غزنوی ادامه داد: به رقم اهمیتی که برای عملیات بهداشت و درمان در اربعین قایل هستیم، معتقدیم که خدمات به زوار اربعین مقدمه و زیربنایی برای توسعه شهرستان های مرزی ما و از جمله میرجاوه است.

ارسال نظرات