خبرهای داغ:
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم از نقش‌آفرینی در حوزه حجاب و عفاف با انجام 206 فعالیت مختلف خبرداد و گفت: اجرای طرح شهربانو به‌منظور معرفی الگوهای برتر در عرصه‌های مختلف دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۷۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی کلانترزاده در نشست قرارگاه 19 دی استان قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: 206 فعالیت با موضوع عفاف و حجاب در شهرداری قم شناسایی شده و نگاه شهرداری این است که بتواند از ظرفیت‌های موجود برای مشارکت با مجموعه‌های دغدغه‌مند و پیشبرد اهداف مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف استفاده کند.مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم از برنامه‌ریزی شهرداری برای نقش‌آفرینی در حوزه حجاب و عفاف با انجام 206 فعالیت مختلف خبرداد و گفت: اجرای طرح شهربانو به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری به‌منظور معرفی الگوهای برتر در عرصه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های مردمی دنبال خواهد شد.

کلانترزاده گفت: بر اساس وظایفی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است 10 وظیفه اصلی برای شهرداری قم در حوزه حجاب و عفاف آورده شده است که سازمان‌ها و مناطق شهرداری قم در این رسالت‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی از ارتباط سازمان پایانه‌ها با موضوع حجاب و عفاف یاد کرد و گفت: 70 درصد عرب زبانان از پایانه‌های شهرداری وارد شهر می شوند و می توان با استفاده از ظرفیت پایانه‌ها نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و آشنایی عرب زبانان با فرهنگ قم اقدام کرد که در این راستا برپایی نمایشگاه، تذکر به مسافران و تدوین شیوه نامه مسافر به همت سازمان پایانه‌ها دنبال شده است.

کلانترزاده تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری که 6 سازمان و دو اداره کل دارد بررسی بهسازی بوستان های ویژه بانوان درحال دنبال شدن است؛ جدای از اینکه قم در فضای شهری رتبه سوم را دارد رقیبی برای بوستان تراز انقلاب و بوستان بانوان هم ندارد اما باید دستگاه ها نیز کمک کنند تا بهسازی بوستان بانوان با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: در سازمان زیباسازی نیز به دنبال مردمی تر کردن ترویج نمادهای حجاب و عفاف هستیم و دراین راستا موضوع المان‌ها، دیوارنگارها‌، نورپردازی ها و دیوارنگاشته ها در جشنواره شهرنگار دنبال می شود که هنرمندان سراسر کشور طرح و ایده می دهند و سال بعد نماد و المان هنرمندان در شهر نمایش داده می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در حوزه معماری و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی برای تدوین قوانین رسالت مهمی دارد و ما نیز در این راستا تلاش می کنیم تا از چهره دینی شهر صیانت کنیم.

وی ادامه داد: پژوهشکده شهرداری حمایت از پایان نامه های مرتبط با حجاب و عفاف را دنبال می کند و در این راستا مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری و شورای شهر نیز مشارکت دارند.

کلانترزاده گفت: با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم نیز صفحه‌ای در پرتابل جامع شهرداری ایجاد می کنیم تا الگوهای برتر در حوزه حجاب و عفاف را در این صفحه به نمایش بگذاریم.

وی از اجرای طرح نشان شهربانو با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف خبرداد و گفت: در مجموعه‌های مختلف برترین‌ها را در شهر قم به عنوان شهربانو معرفی کنیم تا بتوانیم الگوهای حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات