خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: مقرر شد در آینده نزدیک، تصمیمات موثر از سوی مسوولان ذیربط برای رفع تعارضات بین حقوق مردم با حقوق موقوفه در بخش ضیاآباد تاکستان اتخاذ و عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۹۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

به زودی تعارضات بین حقوق مردم با حقوق موقوفه در بخش ضیاآباد تاکستان عملیاتی می شود

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه بررسي راهكارهاي استفاده بهينه از وقف و موقوفات باحضورامام جمعه و بخشدار شهر ضياآباد، مديركل اوقاف و امورخيريه استان قزوين و اهالي روستاي هاي اين شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجیدی در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: جلسه با محوریت بررسی شرایط موقوفات در بخش ضیاآباد با حضور امام‌جمعه، بخشدار، شوراها و دهیاران برگزار شد. 

 

وی با اشاره به نتایج مثبت این جلسه گفت: مباحث افراز و مشاعی بودن املاک موقوفه با املاک مردم و بحث تبدیل به احسن پلاک های موقوفه و تعیین تکلیف مستأجران و متصرفین موقوفات از موضوعات مورد بحث و رسیدگی این جلسه بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: مقرر شد در آینده نزدیک طی یک روز به صورت روستا به روستا مسوولان بخش و شهرستان تاکستان، موضوع بررسی شود و توافقات نهایی را در زمینه تمکین به مقررات وقفی یا تبدیل به احسن اراضی با مردم در میان بگذاریم تا بتوانیم تصمیمات موثری برای رفع تعارضات بین حقوق مردم با حقوق موقوفه در بخش ضیاآباد تاکستان عملیاتی نماییم.

 

در ادامه این جلسه محمدرضا رحمانی، رئيس اوقاف و امورخيريه شهرستان تاكستان بیان کرد: سازمان اوقاف با چابکسازی در زمینه مدیریت موقوفات برای هر شهرستان و استان بلوک بندی صورت گرفته است که شهرستان تاکستان دارای دو بلوک است که شامل شهر تاکستان و اسفرورین بعنوان بهش مرکزی در قالب بلوک یک و خرمدشت و ضیاآباد در بلوک دو قرار گرفته است.

 

وی گفت: بلوک ۲، دارای ۲۲ موقوفه و ۲۳۲ رقبه می باشد و در شهر ضیااباد حدود ۱۴ مسجد به ثبت رسیده است. بیشتر رقبات منقضی شده در بخش ضیاآباد در چهار روستا می باشد که حدود ۱۱۰ رقبه فقط در این چهار روستا وجود دارد. نیت موقوفات اکثر روضه خوانی و اطعام زایرین امام حسین(ع) است. 

 

رحمانی اظهار کرد: با توجه به وظایف این سازمان، باید درآمد موقوفات احصا شود و نیات واقف اجرا گردد. 

 

در پایان، مسوولان حاضر در جلسه ضمن تشرف و زیارت بارگاه امامزاده ولی ابن موسی الکاظم و خواهر گرامیشان از این این بقعه متبرکه بازدید کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها