فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به دیدار اعضای ستاد کنگره ملی 10هزار شهید عشایری کشور با رهبر معظم انقلاب، از پخش توصیه های معظم له در روز برگزاری کنگره خبرداد.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۳۶
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی‌محمد اکبری عصر دیروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی استان، کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور با شعار محوری«10هزار شهید، 10هزار خدمت»را تشریح کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود:  آمار شهدای تمامی اقشار تقریباً مشخص است اما شهدای جامعه عشایری ممکن است در جمع شهدای دیگر اقشار اعم از معلمان، دانش‌آموزان، مهندسین و غیره وجود داشته باشند.

وی با اشاره به ابلاغ برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری از دو سال گذشته، بیان کرد: برگزاری این رویداد مهم ملی در استان چندین دلیل دارد نخست آنکه این استان بخشی از جمعیت عشایری را در خود جای داده است و اقوام بزرگ لر و بختیاری و ترک قشقایی در این خطه زیست می‌کنند.

اکبری با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا برگزاری این کنگره ملی را به تعویق انداخت، تصریح کرد: بهبود وضعیت شیوع کرونا باعث شد که افتخار میزبانی یک رویداد فرهنگی و معنوی ماندگار و کم‌سابقه نصیب استان چهارمحال ‌و بختیاری شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تأکید بر اینکه اقدامات و خدمات فراوانی ذیل برگزاری کنگره از ماه‌ها قبل در سطح استان در حال انجام است، گفت: یکی از این خیرات و برکات ناظر به شعار «۱۰هزار شهید، ۱۰هزار خدمت بود»؛ اما باید بگوبیم که به ازای هر شهید والامقام به‌جای یک خدمت از ۲۰ تا ۳۰ خدمت ارائه شد که این خدمات در استقبال از کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور انجام شدند.

سردار اکبری بیان کرد: تا کنون بالغ بر ۵۰ هزار بسته کمک‌معیشتی و در ایام برگزاری کنگره در روز ۳۰ خردادماه ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده یا خواهد شد. همچنین خدمات جامعه پزشکی بیش از ۳۲ هزار خدمت و ۲۵۰ هزار خدمت دامپزشکی در مناطق عشایری استان از اهم اقدامات در راستای برگزاری کنگره بوده است.

فرمانده سپاه استان با اشاره به تشکیل ۲۴ کمیته و ۱۰ جلسه ستادی و بیش از ۱۵۰ جلسه درون‌سازمانی جهت هماهنگی برگزاری کنگره، تأکید کرد: سرکشی به بیش از ۷۰۰ خانواده شهید جامعه عشایری استان، برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی، مسابقات تیراندازی درون‌استانی و کشوری و یادواره‌های متعدد شهدا از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور بوده است.

اکبری با اشاره به حضور حداقل یک هزار و ۲۰۰ میهمان از خارج از استان، ادامه داد: تمام ظرفیت‌های استان برای میزبانی از این رویداد بزرگ بسیج شده است و این حساسیت وجود دارد که این اتفاق ملی با کمترین هزینه برگزار شود.

وی در خصوص برنامه های کنگره اظهار کرد: این رویداد طی سه روز در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد که سه برنامه عمده با حضور مقام‌ها و چهره‌های کشوری برگزار خواهد شد که در روز نخست، ۵۰ شاعر برجسته کشور و استان برگزاری شب شعر با شهدا را در دستور کار دارند.

اکبری، تجلیل از شهدای مدافع حرم عشایری را عنوان دومین برنامه در قالب کنگره 10هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و در تشریح برنامه پایانی این کنگره، گفت: در روز اصلی کنگره یعنی ۳۱ خردادماه، مصلی بزرگ شهرکرد میزبان اجلاسیه کنگره است که با حضور  بسیاری از مسئولان ارشد استان‌ها و مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام ) با اشاره به دیدار مسئولان استان و برگزارکنندگان کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور با مقام معظم رهبری، بیان کرد: در این دیدار که به تازگی انجام شد رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی داشتند که در قالب یک کلیپ در روز برگزاری کنگره پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به‌همراه جمعی از عشایر کشور توفیق تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر را داشتیم.

ارسال نظرات