در سال 1379 پس از ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی با درایت امام خامنه ای (دامت برکاته)، سازمان بسیج سازندگی برای ساماندهی و سازماندهی گروه های جهادی و ایجاد کانال امن خدمت رسانی به روستاها و محرومین راه اندازی گردید.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۰۳
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج سازندگی، در سال 1379 پس از ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی با درایت امام خامنه ای (دامت برکاته)، سازمان بسیج سازندگی برای ساماندهی و سازماندهی گروه های جهادی و ایجاد کانال امن خدمت رسانی به روستاها و محرومین راه اندازی گردید و در حال حاضر با 42000 گروه جهادی، 500 شوراهای جهادی و شبکه عظیم بسیج سازندگی پایگاه های بسیج این نظام افزار جنگ نرم، جایگزین مناسبی برای جهاد سازندگی شده و با هم افزایی با نهادها و دستگاه ها در تلاش است که قله سازی خدمت را به اوج خود رسانده و ایجاد جبهه جهانی خدمت رسانی را اجرایی نماید.

متن کامل پیام به شرح زیر می باشد: 

بسمه تعالی

قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذابٍ شَدِیدٍ 

بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏ دهم كه دو به دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد سپس بينديشيد كه رفيق شما هيچ گونه ديوانگى ندارد او شما را از عذاب سختى كه در پيش است جز هشداردهنده‏ اى [بيش] نيست. سبا/۴۶

پس از پيروزی انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت انجام اقدامات وسيع و سريع در راستای محروميت زدایی، افزايش توليدات كشاورزی و توسعه و عمران روستاها با وجود ارگان های رسمی دولتی، جهاد سازندگي در 27 خرداد ماه 1358 با فرمان رهبر كبير انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی (ره) به منظور فراهم آوردن نهضتی همه جانبه براي مبارزه با فقر و محروميت بجا مانده از رژيم مستکبر گذشته و توسعه و عمران روستائی به وجود آمد.
لذا رفع محرومیت از روستاهایی که از ساده‌ترین امکانات رفاهی نیز محروم بودند بعهده نیروی مردمی جهاد سازندگی بود. ازینرو حرکت مردمی جهادی به سوی استقلال و خودکفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری و صنایع روستائی رفت و باعث امیدواری جامعه شد. این خدمت مردمی با رشد شخصیت والای انسانی روستائیان از طریق مشارکت و نظارت آنان در فعالیت های روستائی در راستای سازندگی روستاها فراهم گردید.

اما در سال 1379 پس از ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی با درایت امام خامنه ای (دامت برکاته)، سازمان بسیج سازندگی برای ساماندهی و سازماندهی گروه های جهادی و ایجاد کانال امن خدمت رسانی به روستاها و محرومین راه اندازی گردید و در حال حاضر با 42000 گروه جهادی، 500 شوراهای جهادی و شبکه عظیم بسیج سازندگی  پایگاه های بسیج این نظام افزار جنگ نرم، جایگزین مناسبی برای جهاد سازندگی شده و با هم افزایی با نهادها و دستگاه ها در تلاش است که قله سازی خدمت را به اوج خود رسانده و ایجاد جبهه جهانی خدمت رسانی را اجرایی نماید. 

در پایان، بخاطر این همه رشادت و خدمت مردمی جهادگران دوران جهاد سازندگی و جهادگران عصر حاضر؛ سالروز فرمان تشکیل این نهاد مردمی را تبریک و تهنیت عرض می کنم.

سرتیپ پاسدار
غلامرضا سلیمانی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

ارسال نظرات