با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت:

بررسی مسائل و راهکارهای برون رفت از مشکلات در شهرستان هیرمند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار فرماندار هیرمند به بررسی مشکلات و راهکارهای برون رفت از مشکلات در شهرستان هیرمند پرداخت.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۰۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار فرماندار شهرستان هیرمند گفت: استفاده از ظرفیت مرز مورد تایید همگان قرار داشته و قوانین مختلف در این جهت تصویب شده اما به مرحله اجرا نمی‌رسد که دلایل آن یا عدم توانایی مسئولان و یا مقابله باندهایی است که منافع آن‌ها به خطر افتاده و به مقابله می‌پردازند و حتی ممکن است این باندها در دستگاه‌های مختلف نفوذ داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: مقابله با این مسئله نیازمند جدیت و تلاش جهادی است و همانگونه که در جبهه نظامی مخلصانه جان خود را در کف دست قرار داده و در برابر دشمن سینه سپر کردند باید در اینجا برای خدمت به مردم و دفاع از منافع آن‌ها سینه سپر کنید.

آیت‌الله محامی بیان داشت: اگر تاخیر در اجرای پروژه‌ها نشات گرفته از عدم شایستگی مسئولان باشد باید با تلاش و کوشش به دنبال حل آن باشید و اگر در اثر مانع تراشی کسانی باشد که منافع آن‌هایی به خطر می‌افتد این افراد آرام ننشسته و از راه‌های مختلف همچون جو سازی و تهمت به مقابله می‌پردازند و لازمه موفقیت در این کار حرکت جهادی است و انسان باید تمام هستی و اعتبار خود را در طبق اخلاص قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر سیاست نظام بر ممنوعیت طرح‌هایی همچون کوله بری و طرح رزاق باشد این طرح در هیچ کجا اجرا نمی‌شد اما اینکه در نقطه‌ای از استان اجرا و در نقطه‌ای دیگر اجرا نمی‌شود نشان از این است که مشکل جای دیگری است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به سیستان‌وبلوچستان داشته و اعتبارات زیادی با اجازه ایشان صرف استان شده و حتی به توصیه ایشان اعتبارات دولتی زیادی به استان اختصاص داده شده است و عدم اجرای یک طرح در نقاطی از استان سیاست نظام نبوده بلکه در اثر عملکرد خود ما و شبکه‌های مافیایی است که ممکن است سر رشته آن در جایی خارج از استان باشد.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: باید در گام اول محورهای عمده مشکلات شهرستان را مشخص و سپس اولویت بندی کنید و در گام بعد با زمان بندی و برنامه ریزی دقیق به دنبال عملیاتی سازی آن باشید تا به تدریج مشکلات حل شود.

وی خاط نشان کرد: مشکلات کنونی در سطح استان حاصل از تحریم نیست و اگر به شیوه درست و مطلوب عمل کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

ارسال نظرات