خبرهای داغ:
تبریز- امام جمعه تبریز با محکومیت اهانت به مقدسات در جمهوری آذربایجان، از دولت این کشور خواست با توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان قاطعانه برخورد کند.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۰۷
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،حجت‌ الاسلام‌  سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز از دولت جمهوری آذربایجان خواست به‌عنوان کشوری که دومین کشور شیعه‌نشین دنیاست، اجازه ندهد که در این کشور به مقدسات اسلام جسارت و توهین شود.

وی ابراز امیدواری کرد دولت جمهوری آذربایجان هر چه سریع‌تر با واکنش مناسب، با کسانی که به مقدسات اسلام جسارت کردند، قاطعانه برخورد کند.

وی یادآور شد: اخیرا مامورهایی در این کشور به مقدسات اسلام و حتی به درگاه خداوند متعال و ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) جسارت و توهین کرده اند.

وی افزود: از دولت جمهوری آذربایجان می پرسم آیا برای کشوری که دومین کشور شیعه‌نشین دنیا می باشد، زیبنده است در آن کشور به مقدسات اسلام جسارت و توهین شود؟

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر خطبه ها اظهار کرد: آب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عناصر زیست بوده و برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی از عوامل اساسی و به منزله عامل تمدن‌ساز شناخته می‌شود.

وی افزود: گنجاندن مباحث مصرف بهینه در منابع آموزشی، آموزش و ایجاد آگاهی عمومی و اجتماعی، آموزش اصول مصرف بهینه، توجه به مبانی دینی و رسانه‌های جمعی در تغییر الگوی مصرف بسیار تاثیرگذار است.

وی همچنین با بیان اهمیت وجود استقلال و اتخاذ دیپلماسی غذایی گفت: در دنیا اولین فرمانده مربوط به فرماندهی نظامیان و دومین فرماندهی، کنترل غذایی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: در مسئله کشاورزی نقش آمار و اطلاعات خیلی مهم است و موضوع اطلاعات و داده ها یکی از ضعف های ما در حوزه کشاورزی است، بر این اساس خودکفایی غذایی و کاهش وابستگی بسیار راهبردی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در کشور افزود: ۷۰۰ میلیارد دلار در طول سال‌های گذشته در صنعت در کشور ارز هزینه شده است اما بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی تنها چهار درصد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به روز بیابان زدایی، گفت: ایران کشوری با ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت است که محدوده بیابان ۳۲میلیون هکتار از مساحت کل آن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، هر سال حدود ۱۰۰ هزار هکتار به بیابان‌های کشور افزوده می‌شود که در این ارتباط می‌توان با ایجاد گلخانه و تغییر الگوی مصرف آب، جلوی بیابان زایی را گرفت.

حجت الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: اگر با این روند نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیش برویم در سال‌های آینده زمینی برای کشاورزی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات