خبرهای داغ:
امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه تحول در عرصه کشاورزی نیاز امروز کشور است، گفت: از دولت می‌خواهیم تا الگوی نویی در خدمت‌گزاری به مردم را احیا کند.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۳۳
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های آخرین نمازجمعه خرداد ماه ۱۴۰۱ به میزبانی مصلای مهدیشهر با اشاره به ایجاد جهاد سازندگی و سالروز حکم تاریخی امام (ره) بیان کرد: فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸ فرمان پر برکتی را صادر کرده و به باعث شدند که بچه‌های انقلابی و جوانان آن روزگار که عاشق خدمت بودند، با چه عشقی در روستاهای عملیات سازندگی را پیش بردند.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی روستاها و جاده‌های آنان را آباد کرد و بسیاری از خدمات بهداشتی و مدارس در این دوران به سرعت جبران شد، افزود: متأسفانه در بیست و یکمین سالگرد ایجاد جهاد سازندگی شاهد جوان مرگی این نهاد انقلابی بودیم و هر قدر رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که جهاد ادغام نشود، دولت اصلاحات این کار را صورت داد و جهاد تبدیل به اداره شد تا روحیه انقلابی و جهادی آن فراموش شد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه سپاه و جهاد دو نهاد با برکت جهادی بودند که پیام انقلاب را به روستاها رسانده و لذت خدمت و مجاهدت نیروهای انقلابی را به مردم محروم چشاندند، بیان کرد: این دو نهاد روستاها را آباد کردند و الگوی نویی در خدمت‌گزاری به خلق خدا به نمایش گذاشته شد و امروز نیز در دولت رئیسی باید شکل بگیرد.

بارانی با بیان اینکه رئیسی یک شخصیت ممتاز است و باید جهادی حرکت کنند تا احیای این حرکت جهادی شکل بگیرد و سبب شود نیروهای جهادی در رأس امور بیایند تا مسائل به شکل مجاهدانه پیگیری شود، افزود: امروز نیاز به یک امنیت غذایی در کشورمان داریم که در کنار امنیت نظامی مقوله‌ای بسیار با اهمیت است امروز در دنیا اعلام شده که هر کشور دو نوع اقتدار دارد نخست نظامی و دوم غذایی؛ هر کشوری که بتواند تولید کند، مقتدر است.

وی با بیان اینکه کشوری که در آن تولید باشد، از هیچ چیز هراس نخواهد داشت، تاکید کرد: اگر امروز جنگ روسیه و اوکراین آغاز شده و همه کشورها به شدت دنبال مملو کردن انبارهای خود از مواد غذایی دارند، به این دلیل است که همگان اقتدار و اهمیت امنیت غذایی را می‌دانند.

امام جمعه مهدیشهر ادامه داد: امروز نیاز داریم که در عرصه کشاورزی تحول ایجاد شود تا کشاورزان ما با خیال جمع محصولاتشان را بکارند و بدانند که دولت تضمینی خریداری می‌کند و طبیعتاً دامدار ما نیز وقتی دامی را پرورش می‌دهد، بداند که دولت پشتیبان او است و تضمینی محصولش را می‌خرد نه اینکه با علوفه کیلوگرمی ۱۳ هزار تومان دام را پرورش دهد و بازار فروشی هم نداشته باشد.

بارانی با بیان اینکه نیاز داریم تحول در خرید تضمینی دام و محصولات کشاورزی از سوی دولت وجود داشته باشد، بیان کرد: دولت برنامه خوبی را در بخش خرید تضمینی کشاورزی دارد اما امیدواریم این موضوع در زمینه دام نیز اشاعه پیدا کند.

وی با اشاره به ایجاد سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۶۰ با دستور امام (ره) ابراز کرد: امروز جنگ روایت‌ها است و هر کسی که روایت خودش را زودتر بتواند در اندیشه دیگران قرار بدهد پیروز میدان است و در تمام تاریخ نیز اینگونه خواهد بود. امروز دو روایت در حال شکل گیری است نخست از سوی جبهه غرب که با شبهه افکنی و مأیوس کردن مردم و آلودگی فضاها دنبال می‌شود و دوم واقعیت‌های انقلاب اسلامی که باید مد نظر شبکه تبلیغی باشد.
امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه امروز جوانان ما زیست مجازی دارند، ابراز کرد: سابقاً جوانان با دوستان و خانواده‌هایشان بودند اما امروز در تلفن همراه خودش روابط دارد و هر کسی پیروز میدان است که بتواند از طریق این گوشی تلفن همراه به ذهن جوانان راه یابد اگر امروز شاهد کشف حجاب در کشور هستیم و بدحجابی گسترش پیدا می‌کند، بخشی از آن ناشی از روایتگری و شبعات دروغ دشمنان در مجازی است.
بارانی با بیان اینکه همه باید زینب گونه در جهاد تبیین که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، کار کنیم، گفت: نسل جوان خودمان و خانواده‌هایمان را باید از شبهات حفظ کنیم چرا که دشمنان در این فضا بسیار کار می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها