با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و سردار زهرایی نماینده سازمان بسیج مستضعفین صورت گرفت
با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و سردار زهرایی نماینده سازمان بسیج مستضعفین، تفاهم نامه احیاء ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال مابین سازمان بسیج مستضعفین و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور امضاء شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۵۶
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و سردار زهرایی نماینده سازمان بسیج مستضعفین، تفاهم نامه احیاء ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال مابین سازمان بسیج مستضعفین و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور امضاء شد.

دکتر مخبر در مراسم انعقاد تفاهم نامه احیای 1000 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته ۸۰ درصد سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی ها بر روی مشاغل خانگی و خرد و کوچک انجام می شود، افزود: احیا و بازگرداندن 1000 طرح راکد و نیمه فعال به چرخه اقتصادی کشور با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی و اشتغال زایی بیش از ۸ هزار نفری انجام می گیرد و اگر به دنبال احیای این واحدها بجز از مسیر طرح نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم بودیم حداقل سه سال زمان نیاز بود تا همین واحدها به چرخه اقتصادی کشور بازگردند.

معاون اول رییس جمهور در خصوص احیای واحد های صنعتی از تمامی نهادهای انقلابی و غیردولتی همانند سازمان بسیج مستضعفین، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خواست تا با کمک به دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، از اولویت های اصلی فعالیت های خود استفاده کنند تا در مراحل بعدی این نهضت، واحد‌های بیشتری را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود، اشتغال زایی را یکی از اولویت های اصلی دولت و همچنین از وعده های مهم رئیس جمهور و توقعات مردم از دولت برشمرد و گفت: دولت به دنبال ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور است تا حرکتی در جهت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی ایجاد کند و با کمک مردم برای رسیدن به این هدف گام بلندی بردارد.

شایان ذکر است اجرای این تفاهم که فی مابین سازمان بسیج مستضعفین و معاونت ریاست جمهوری منعقد گردیده است توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور انجام می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات